24 kwietnia – Dzień Śniadania

Delivery

24 kwietnia – Dzień Śniadania

Z okazji Europejskiego Dnia Śniadania, który obchodzimy 24 kwietnia, Uber Eats przyjrzał się zwyczajom żywieniowym użytkowników. Dane platformy wskazują, że najwięcej zamówień na pierwszy posiłek składamy w niedzielę. Rośnie zainteresowanie szybkim i wygodnym dostarczaniem śniadań a coraz więcej osób traktuje je jako codzienną rutynę, dopasowaną do współczesnego stylu życia.

Jak dzisiaj wygląda poranek Polaka?

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, ale w dzisiejszym, zabieganym świecie coraz częściej brakuje nam czasu na jego przygotowanie. Z raportu firmy badawczej Mintel z 2024 roku wynika, że 55%. Polaków wybiera szybkie i łatwe do zrobienia śniadanie. Najczęściej szukają takiego, które daje natychmiastowy zastrzyk energii. W odpowiedzi na ten trend rośnie popularność wygodnych opcji – od klasycznych śniadań przygotowanych w domu, przez te zamawiane na mieście, aż po dostarczane pod drzwi posiłki. Jak wynika z danych Uber Eats, w Polsce nastąpiła prawdziwa rewolucja w porannych rytuałach. Porównując pierwsze kwartały 2024 i 2025 roku, liczba zamówień z oferty śniadaniowej wzrosła prawie 2 razy.

Jeśli śniadanie, to z kawą

Według danych Uber Eats, blisko 7%. zamówień śniadaniowych obowiązkowo zawiera kawę lub napój kawowy. W tym roku hitem jest Matcha Green Tea Latte (+25% zamówień w porównaniu z 2024 r.) oraz orzeźwiające Iced Caffè Latte (+20%). Dużą popularność względem poprzedniego roku zyskują też mrożone propozycje, jak Caramel Frappuccino (+18%) czy Iced Caramel Macchiato (+10%).

Kawa, kanapka i… kubełek skrzydełek

W ścisłej czołówce najpopularniejszych zamówień znajduje się zestaw „Home Office” od sieci Starbucks, który składa się z kanapki, kawy i ciasta. Zestaw ten stanowi aż 12 proc. wszystkich zamówień śniadaniowych w aplikacji. Jednak dziś śniadanie to również bajgiel, kebab czy nawet kubełek skrzydełek z KFC.

Najwięcej zamówień realizowanych jest między 10:00 a 11:30 rano, a niedziela to dzień, kiedy Polacy najchętniej wybierają śniadanie z dostawą. To właśnie wtedy liczba ich zamówień jest o jedną trzecią wyższa niż w dni robocze. Co ciekawe, tylko w jednym, 30-minutowym oknie – między 11:00 a 11:30 – składanych jest więcej zamówień niż przez cały wtorek.

Obserwujemy rosnące zainteresowanie ofertą śniadaniową, które w pierwszym kwartale bieżącego roku odpowiadało za 12% wszystkich zamówień na platformie. Coraz więcej użytkowników Uber Eats traktuje śniadania z dostawą jako element codziennej rutyny – wygodny, szybki i dopasowany do stylu życia – mówi Michał Dubisz, General Manager Uber Eats w Polsce. Śniadania stają się jednym z kluczowych momentów dnia w kontekście zamówień online – dodaje.

Miasto budzi się do życia. Warszawa z największym wzrostem

Z danych Uber Eats wynika, że w miastach takich jak Warszawa, Kraków czy Wrocław poranne rytuały nabierają nowego wymiaru. W ciągu ostatniego roku liczba restauracji oferujących śniadania w Warszawie wzrosła o 7%, osiągając liczbę 460 lokali. W Krakowie za to o 8%, a we Wrocławiu o 6%. Śniadaniowe menu można dziś zamawiać z ponad 1200 miejsc w całej Polsce.

Jakie są nowoczesne nawyki, które zmieniają poranek Polaków

Z danych platformy Uber Eats wynika też, że jemy bardziej świadomie. Aż 36% Polaków szuka w śniadaniu produktów o niskiej zawartości cukru, 30% decyduje się na dania bogate w białko, a 28% stawia na błonnik. Można więc stwierdzić z pełnym przekonaniem – śniadanie po prostu się klika.

źródło: Uber Eats

oprac. H. Handkowska