Polacy cenią rodzimą kuchnię | Poradnik Restauratora

Opiniotwórczy branżowy miesięcznik ogólnopolski dla właścicieli i szefów kuchni lokali gastronomicznych –  nieprzerwanie 20 rok na rynku

Polacy cenią rodzimą kuchnię

94% internautów korzysta z lokali gastronomicznych. Osoby, które z tego rezygnują, najczęściej robią to dlatego, że preferują jedzenie domowe (62%), jedzenie poza domem jest dla nich za drogie (55%) bądź po prostu nie lubią chodzić do lokali gastronomicznych (46%). Co jeszcze wynika z raportu „Polska na Talerzu 2018” firmy MAKRO Polska?

– Najmniejszy odsetek (87%) osób korzystających z lokali gastronomicznych obserwujemy w grupie najstarszej, w której pewnie są jeszcze nawyki z minionych lat, kiedy restauracje nie były tak popularne ani nie było ich tyle, co teraz. Ludzie ci są bardziej przyzwyczajeni do tego, że gotują sobie w domu – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marta Filipek, research manager z firmy IQS.

Najwięcej badanych internautów (28%) stołuje się w lokalach gastronomicznych dwa, trzy razy w miesiącu. Codziennie lub prawie codziennie robi to tylko 2% osób. Najczęściej chodzimy do pizzerii (69%) i fast foodów (59%). Dlaczego jadamy poza domem? Dla 42% respondentów jest to możliwość spotkania ze znajomymi. W przypadku 37% – liczy się poznawanie nowych, nieznanych smaków. Co ciekawe, tylko 5% badanych jako powód podaje niechęć do gotowania.

Co decyduje o tym, że Polacy wracają do danych lokali gastronomicznych? Według respondentów trzy najważniejsze czynniki to smak potraw (66%), ceny (49%), a także lokalizacja (29%).

Jeśli chodzi o preferowane kuchnie, badani najchętniej wybierają polską (79%), włoską (56%) i regionalną (48%). To zmiana w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy to kuchnia włoska była przed polską. Jak stwierdza Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster, prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni: – Polacy lubią polskie smaki i wracają do kuchni polskiej w różnych nowych odsłonach. Szukamy z powrotem tego, co jest z nami zawsze. Oczywiście zachwyciliśmy się – i to fajne – różnymi kuchniami, ale nic nie przebije kuchni polskiej.

Galeria

Zainteresował Cię temat? Udostępnij artykuł!
Kategoria
Aktualności
Tagi
Makro
Data dodania
9 lipca 2018

Podobne artykuły

Czym kierują się klienci przy zakupie wina?

13 lipca 2018

62% Polaków pije wino – wynika z raportu „Polacy w świecie wina 2018” firmy MAKRO Polska. Łącznie wypijamy ponad 400 mln l tego trunku rocznie. Przeważnie za butelkę płacimy do 30 zł.

przeczytaj całość

McDonald’s rozszerza swoją sieć franczyzową

13 lipca 2018

W ostatnich miesiącach do polskiej sieci McDonald’s dołączyło czterech nowych licencjobiorców, którzy przejęli w sumie sześć restauracji. W marcu we franczyzę trafiły kolejno: restauracja w Radomiu oraz lokal w miejscu obsługi podróżnych Markuszów, a w czerwcu – restauracja w Mińsku Mazowieckim, a także dwa kolejne miejsca obsługi podróżnych Rogoziniec i Chociszewo.

przeczytaj całość

Więcej w dziale

Wydawca

ZDKP

Nasze tytuły

Partnerzy

Wydawca

Biuro Promocji i Reklamy "Generalczyk" sp.j.

ul. Szczęsna 10
60-587 Poznań
tel./fax (61) 852 08 94
email: redakcja@poradnikhandlowca.com.pl

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Michał Bobrowski

tel. (61) 850 19 33
michalb@poradnikhandlowca.com.pl

Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu

Nikodem Pankowiak

tel. (61) 851 37 08
nikodemp@poradnikrestauratora.com.pl