Polacy cenią rodzimą kuchnię | Poradnik Restauratora

Opiniotwórczy branżowy miesięcznik ogólnopolski dla właścicieli i szefów kuchni lokali gastronomicznych –  nieprzerwanie 20 rok na rynku

Polacy cenią rodzimą kuchnię

94% internautów korzysta z lokali gastronomicznych. Osoby, które z tego rezygnują, najczęściej robią to dlatego, że preferują jedzenie domowe (62%), jedzenie poza domem jest dla nich za drogie (55%) bądź po prostu nie lubią chodzić do lokali gastronomicznych (46%). Co jeszcze wynika z raportu „Polska na Talerzu 2018” firmy MAKRO Polska?

– Najmniejszy odsetek (87%) osób korzystających z lokali gastronomicznych obserwujemy w grupie najstarszej, w której pewnie są jeszcze nawyki z minionych lat, kiedy restauracje nie były tak popularne ani nie było ich tyle, co teraz. Ludzie ci są bardziej przyzwyczajeni do tego, że gotują sobie w domu – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marta Filipek, research manager z firmy IQS.

Najwięcej badanych internautów (28%) stołuje się w lokalach gastronomicznych dwa, trzy razy w miesiącu. Codziennie lub prawie codziennie robi to tylko 2% osób. Najczęściej chodzimy do pizzerii (69%) i fast foodów (59%). Dlaczego jadamy poza domem? Dla 42% respondentów jest to możliwość spotkania ze znajomymi. W przypadku 37% – liczy się poznawanie nowych, nieznanych smaków. Co ciekawe, tylko 5% badanych jako powód podaje niechęć do gotowania.

Co decyduje o tym, że Polacy wracają do danych lokali gastronomicznych? Według respondentów trzy najważniejsze czynniki to smak potraw (66%), ceny (49%), a także lokalizacja (29%).

Jeśli chodzi o preferowane kuchnie, badani najchętniej wybierają polską (79%), włoską (56%) i regionalną (48%). To zmiana w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy to kuchnia włoska była przed polską. Jak stwierdza Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster, prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni: – Polacy lubią polskie smaki i wracają do kuchni polskiej w różnych nowych odsłonach. Szukamy z powrotem tego, co jest z nami zawsze. Oczywiście zachwyciliśmy się – i to fajne – różnymi kuchniami, ale nic nie przebije kuchni polskiej.

Galeria

Zainteresował Cię temat? Udostępnij artykuł!
Kategoria
Aktualności
Tagi
Makro
Data dodania
9 lipca 2018

Podobne artykuły

Bogata oferta produktowa dla HoReCa podczas WorldFood Poland

28 listopada 2018

Targi WorldFood to nie tylko oferta dla handlu to także możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych z producentami oraz dystrybutorami żywności i napojów z kraju i ze świata dla branży HoReCa. Merytoryczne szkolenia i warsztaty to rzetelna dawka wiedzy z zakresu zarządzania biznesem, a także nowinki w rozwijającej się branży gastronomicznej.

przeczytaj całość

Otwarcie drugiej Etno Cafe Wroclavia

28 listopada 2018

Do siódemki wrocławskich kawiarni Etno Cafe dołączyła właśnie kolejna, zlokalizowana przy centrum handlowym Wroclavia. Tym samym znana marka kawowa powiększyła się o kolejny, osiemnasty już lokal w Polsce.

przeczytaj całość

Więcej w dziale

Wydawca

ZDKP

Nasze tytuły

Partnerzy

Wydawca

Biuro Promocji i Reklamy "Generalczyk" sp.j.

ul. Szczęsna 10
60-587 Poznań
tel./fax (61) 852 08 94
email: redakcja@poradnikhandlowca.com.pl

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Michał Bobrowski

tel. (61) 850 19 33
michalb@poradnikhandlowca.com.pl

Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu

Anita Kubiak

tel. (61) 851 37 08
anitak@poradnikrestauratora.com.pl