19 lipca br. w warszawskiej Fabryce Trzciny firma Unilever zaprezentowała strategiczny, długofalowy plan działań zatytułowany „Życie w sposób zrównoważony”. Firma przedstawiła także plan dla polskiej organizacji Unilevera. Zawiera on informacje na temat tego, co do tej pory udało się firmie w kraju na tym polu osiągnąć i jakie stawia sobie cele na najbliższą przyszłość. Wkrótce poznamy też działania, jakie producent zamierza podjąć we współpracy ze środowiskiem restauratorów.
– Unilever ma ambitne plany rozwoju, lecz wzrost za wszelką cenę nie jest opłacalny na dłuższą metę. Chcemy opracować nowe sposoby prowadzenia działalności, które umożliwią wzrost, bez dalszego uszczuplania zasobów naturalnych naszej planety – powiedział Sanjay Dube, Prezes Unilevera w Polsce oraz Prezydent Regionalnej Organizacji Unilevera w Europie Środkowo-Wschodniej.
Plan zawiera 3 główne cele, jakie firma chce osiągnąć globalnie do 2020 r.:
• ograniczenie o połowę śladu środowiskowego swych produktów,
• pomoc miliardowi ludzi w poprawie stanu zdrowia,
• pozyskiwanie wszystkich surowców rolnych ze źródeł odnawialnych.
– Po produkty firmy Unilever sięgają codziennie 2 miliardy ludzi na całym świecie. Przy takiej skali biznesu działalność prowadzona w sposób zrównoważony przekłada się na korzyści środowiskowe, zdrowsze odżywianie, higienę milionów ludzi, poprawę bytu tysięcy drobnych dostawców – dodał prezes Dube.
Unilever, do którego należą takie globalne marki, jak Dove, Knorr i Lipton, zamierza o połowę ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, zużycie wody i ilość odpadów generowanych w całym cyklu tworzenia wartości: od pozyskiwania surowców do produkcji, po utylizację odpadów pochodzących ze zużytych produktów. Plan zawiera 50 szczegółowych celów – społecznych, gospodarczych i środowiskowych, a także konkretne mierniki ich realizacji.
Wkrótce opublikujemy informację nt. realizacji programu „Życie w sposób zrównoważony” w środowisku restauratorów.