Za nami druga edycja konkursu kulinarno-cukierniczego Trophee Mille Poland 2024, który odbył się 22 października w Chefs Atelier w Wiskitkach. Pierwsze miejsce wywalczyli Natalia Pintera i Wiktor Budaj z Zespołu Szkół Gastronomicznych w Łodzi – to oni będą rywalizować o przepustkę do wielkiego finału w Reims (kwiecień 2025 r.). Poradnik Restauratora jest partnerem medialnym tego wydarzenia.
Przygotowali schab wieprzowy z farszem grzybowym, tradycyjny łódzki prażok z gulaszem wieprzowym i ciepłą sałatką z kapusty włoskiej oraz deser składający się z pączka z konfiturą z suszonej śliwki, musu z białej czekolady, kremu patissier z pasternaku i lodów z kwaśnej śmietany.
Finał polskiej edycji Trophee Mille Poland 2024 został przeprowadzony na takich samych zasadach i wytycznych ustanowionych przez Trophee Mille International. W jury nie zabrakło autorytetów polskiej sceny kulinarnej i cukierniczej, przewodniczył mu Karol Okrasa.
Ponadto w roli honorowych przewodniczących jury wystąpili Aleksandra Sowa-Trzebińska oraz Kurt Scheller. W jury degustacyjnym zasiedli: Robert Sowa, Adam Chrząstowski, Kurt Scheller, Michał Kleiber, Krzysztof Rabek, Krzysztof Kowalski, Bartosz Szymczak, Angelika Chwyć, Renata Martyna, a w jury technicznym Kamil Tłuczek, Krzysztof Kopciński oraz Tomasz Łagowski.
– Zawsze z wielką przyjemnością obserwuję młodych ludzi podczas konkursów. Rywalizując z innymi zespołami, walczą przede wszystkim z własnymi słabościami, przekraczają granice, które wydają się nie do pokonania i w pocie czoła, pod wpływem stresu osiągają upragniony cel i to jest naprawdę piękne. Serdecznie gratuluję wszystkim zespołom podjęcia rękawicy i wystartowania w tak wymagającym konkursie – powiedział Karol Okrasa, przewodniczący jury.
Na podium stanęły następujące zespoły:
I miejsce: Natalia Pintera i Wiktor Budaj z Zespołu Szkół Gastronomicznych w Łodzi;
II miejsce: Wiktoria Suchenko i Damian Marut z Zespołu Szkół Gastronomicznych Nr 1 im. Mjr. H. Sucharskiego w Krakowie;
III miejsce: Weronika Bubrowiecka i Mateusz Rutkowski z Zespołu Szkół Zawodowych Nr 4 im. Adama Chętnika w Ostrołęce;
Fot: Edward Trzeciakiewicz
Oficjalnym przedstawicielem marki Trophée Mille w Polsce jest agencja Smarten PR.