Zakończyła się ósma edycja najstarszego programu edukacyjnego dla barmanów – Absolut Shake it Up. W tym roku najlepsza okazała się Alicja Bączyk, barmanka z Krakowa. Zachwyciła jurorów nie tylko perfekcyjnie skomponowanym drinkiem, ale także idealnie wykorzystanymi zasadami tegorocznego tematu przewodniego konkursu czyli, zrównoważonego rozwoju.
Absolut sięgnął do najgorętszego trendu ostatniego roku – sustainability. Działanie w duchu zrównoważonego rozwoju to nie tylko jeden z 5 filarów marki, ale też zestaw praktyk, które znać powinien każdy barman. Celem programu Absolut Shake it Up 8 jest właśnie edukacja i zwiększenie świadomości barmanów w tym zakresie. Branża gastronomiczna ma niebywale duży wpływ na środowisko, dlatego ważne jest, aby motywować barmanów do wdrażania dobrych zwyczajów w codziennej pracy.
Piątkowy finał konkursu zakończył się zwycięstwem Alicji Bączyk, która na co dzień rozwija swoje umiejętności w Mercy Brown w Krakowie. Podczas finału konkursu przygotowała koktajl The Bin – do jego stworzenia użyła składników, które wielu barmanów wyrzuciłoby do kosza (łupiny wyciśniętych cytrusów: limonek, cytryn i grejpfrutów oraz obierki marchwi). Tymczasem Ala maksymalnie wykorzystać wiedzę przekazaną przez ekspertów Shake it Up 8, serwując coś zupełnie zaskakującego. Teraz czeka ją edukacyjny wyjazd do Szwecji, gdzie będzie doskonaliła swój talent.
Absolut Shake it Up 8 kończę z główną nagrodą, prestiżem w świecie barmańskim, ale też ogromem wiedzy i tricków, które tylko czekają, aby wcielić je w życie. Szkolenie otworzyło mi oczy na kwestie, o których wcześniej nie myślałem. Teraz dopiero zdaję sobie sprawę, że praca za barem może być zoptymalizowana na wiele sposobów. Nie tylko przez likwidowanie jednorazowych opakowań, ale też wybór lokalnych dostawców, wielokrotne i mądre używanie składników, kompostowanie resztek, a nawet dzielenie się kosztami dostaw z sąsiednimi lokalami – mówi Alicja Bączyk, barmanka z Karkowa.
Tegoroczna edycja programu edukacyjnego dla barmanów Absolut Shake it Up 8 odbyła się w czterech miastach Polski: Sopocie, Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. W każdym z nich jury składające się z się ze światowej sławy ekspertów Macieja Starosolskiego oraz duetu z Tin Roof Drink Community, wybierało najlepszego barmana. Podczas wielkiego finału w Warszawie 30 listopada, finałowa czwórka zaprezentowała publiczności swoje popisowe drinki.
Co roku poziom naszych uczestników rośnie, dlatego też i my nie możemy spoczywać na laurach. Tegoroczny temat przewodni nie należy do najłatwiejszych, ale na pewno ma przed sobą dużą przyszłość. Mam nadzieję, że dzięki programom takim jak Absolut Shake it Up kwestie związane ze zrównoważonych rozwojem przestaną być zagraniczną nowinką, a staną się standardem w branży – komentuje gospodarz i współtwórca programu Absolut Shake it Up Maciej Starosolski, ambasador marki Absolut w Polsce.
Uczestnicy zmagań oceniani byli nie tylko w kategorii smaku trunków, ale też kreatywności i stopnia wykorzystania wiedzy zdobytej na poprzedzających rywalizację warsztatach edukacyjnych. O wkład merytoryczny zadbali eksperci marki, w tym, zaproszeni specjalnie na tę okazję, Tin Roof Drink Community. Claire Sprouse i Chad Arnholt od wielu lat edukują w zakresie „sustainability’’ społeczności barmańskie na całym świecie. Za swoją działalność zostali wyróżnieni nagrodami branżowymi. Ich filozofia opiera się na budowaniu zrównoważonego baru poprzez wdrażanie prostych, ale mądrych i skutecznych wskazówek, które nie tylko ułatwiają pracę obsłudze, ale mają też realny wpływ na poniesione koszty i oszczędności.
Absolut działa zgodnie z myślą przewodnią zrównoważonego rozwoju, gdyż jest jedyną wódką produkowaną zgodnie z filozofią one source (wszystkie elementy niezbędne do wytworzenia wódki są lokalne. Pochodzą z okolic miasteczka Åhus we Szwecji), a sama destylarnia marki jest jedną z najbardziej efektywnych energetycznie na świecie.
Absolut Shake it Up 8, to nowa odsłona najstarszego programu edukacyjnego dla barmanów, który w tym roku odbywa się w czterech miastach Polski: Sopocie, Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. Podczas lokalnych finałów jury składające się ze światowej sławy ekspertów (Maciej Starosolski oraz znany duet z Tin Roof Drink Community) wybrało 4 najlepszych barmanów, którzy wykazali się największą kreatywnością, ale też najlepiej wykorzystali wiedzę zdobytą na poprzedzających rywalizację warsztatach edukacyjnych. Finałowa czwórka zaprezentowała swoje umiejętności na wielkim finale (30.11.2018, Warszawa), walcząc przed publicznością złożoną z ekspertów branży gastronomicznej, konsumentów oraz mediów. Nagrodą główną w konkursie jest edukacyjny wyjazd do Szwecji.
Maciej Starosolski – gospodarz i współtwórca programu Absolut Shake it Up, ambasador marki Absolut w Polsce.