Jak się okazuje przedstawiciele branży HoReCa, w której relacje biznesowe często stanowią o sukcesie, potrzebują mocnych ogólnopolskich targów branżowych. Wystawiennictwo to narzędzie marketingowe, które pozwala skutecznie docierać do klientów, na miejscu prezentować rozwiązania, ich funkcjonalności i jakość. Czy Gastrotargi SMAKKi spełnią oczekiwania branży i staną się kluczową imprezą w Polsce, wpisując się tym samym w europejski kalendarz spotkań, na których trzeba być?
Branża HoReCa od zawsze była nakierowana na budowanie wzajemnych relacji. Przedstawiciele większości firm dostarczających produkty i usługi na jej rzecz, dobrze się znają, współpracują i wymieniają informacjami, co wspiera konkurencyjność tego rynku i pozwala tworzyć coraz lepsze rozwiązania. To uzasadnia, dlaczego branżowe targi są ważnym elementem strategii marketingowych wielu firm z sektora gastronomicznego.
Moc targów
Jak twierdzi dr Beata Kozyra, prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego w wywiadzie opublikowanym na portalu oohmagazine.pl, każda firma, która rozważa uczestnictwo w targach, powinna zrobić kalkulację krótko i długofalowych korzyści z tym związanych.
W ciągu dwóch, trzech targowych dni w jednym miejscu można spotkać się z potencjalnymi nabywcami, którzy przychodzą z konkretnym zamiarem poznania produktu czy usługi. To ogromna oszczędność czasu, a zarazem wysoka efektywność w dotarciu do klienta. Należy skalkulować, ile czasu zajęłoby zespołowi handlowców osobiste dotarcie do dużej grupy klientów rozproszonej po całej Polsce, ile rozmów telefonicznych należałoby odbyć, maili wysłać i kilometrów przejechać – mówi dr Beata Kozyra.
Targi przynoszą także długofalowe korzyści w postaci budowania i utrwalania relacji biznesowych. Stanowią też okazję do tworzenia eksperckiego wizerunku firmy, w tym pozyskania uwagi przedstawicieli mediów, którzy odwiedzają branżowe wydarzenia, by śledzić nowości. Możliwość obserwacji trendów rynkowych i poczynań konkurencji to bez wątpienia kolejne z atutów biznesowych eventów.
Oczekiwania przedstawicieli branży HoReCa
Firmy z branży HoReCa potwierdzają, że wydarzenia targowe to istotny element działań promocyjnych i edukacyjnych. Jak podkreśla Marcin Wajda, dyrektor komunikacji i marketingu Winterhalter Gastronom Polska, targi są miejscem, które jednoczy branżę, co jest ich niezaprzeczalnym atutem, a czego nie da się przenieść do internetu.
Winterhalter Gastronom Polska wspiera polską gastronomię już od 25 lat. Przez ten czas zarówno sama marka, jak i profesjonalne zmywarki stały się wręcz ikoną solidności i niezawodności wśród polskich restauratorów. Dzielimy się wiedzą, więc na zbliżających się SMAKKach pokażemy restauratorom, jak optymalizować biznes i generować dodatkowe oszczędności w tak trudnych dla nas wszystkich czasach – zapowiada Marcin Wajda.
Z kolei Mieczysław Kozłowski, prezes firmy Komat postrzega targi przede wszystkim jako możliwość spotkań z inwestorami, serwisantami, kucharzami, barmanami i najbardziej kompetentnymi osobami pracującymi w profesjonalnej kuchni i za barem, ale także jako dobrą okazję do omówienia z klientami nietypowych zamówień, które wymagają indywidualnego podejścia.
W trakcie takich spotkań możemy dokładnie poznać oczekiwania, a bezpośrednie rozmowy są dla nas inspiracją. Często w ich wyniku powstają nie tylko nowe rozwiązania, ale także nowe produkty, dzięki czemu klient otrzymuje wymarzoną kuchnię i idealnie dostosowaną do konkretnych potrzeb zabudowę barową – podkreśla Mieczysław Kozłowski.
Gastrotargi SMAKKi z nowym konceptem postrzegane są jako szansa dla branży. Rozmowy z wystawcami pokazują, ze firmy oczekują dobrego spotkania, określonego przez bogatą, różnorodną i kompletną ofertę, dopracowane szczegóły, odpowiednią promocję, a także frekwencję odwiedzających.
Liczę, że uda się odbudować znaczenie targów HoReCa w Polsce, a targi SMAKKi mają szansę stać się istotnym wydarzeniem tej części Europy. Wierzę w jego sukces, tym bardziej, że odpowiadają za nie osoby, które mają doświadczenie w branży i robią to z pasją – dodaje prezes firmy Komat.
Z kolei Marcin Wajda z Winterhalter Gastronom Polska określa SMAKKi jako powiew świeżości i nowe otwarcie dla idei centralnych targów ogólnopolskich, które powinny być koronnym świętem całego sektora HoReCa.
Włosi mają swój Host Milano, Hiszpanie Madrid Fusión, a my SMAKKi. Tak, poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko i tylko SMAKKi mają szansę nie tylko jej dosięgnąć, ale w długiej perspektywie stać się najważniejszą imprezą w Polsce i wpisać się w europejski kalendarz imprez, w których trzeba wziąć udział – podkreśla.
W programie Gastrotargów SMAKKi
Gastrotargi SMAKKi, które odbędą się 23-25 marca br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, zakresem tematycznym znacznie wykroczą poza dotychczasowe branżowe spotkania. Poza kompleksową ofertą wyposażenia, tj. mebli, urządzeń i instalacji niezbędnych do prowadzenia restauracji, barów, punktów cateringowych, a także wachlarzem żywności, napojów, kaw i deserów, program wypełni praktyczna wiedza z kilku obszarów, która przyda się właścicielom i zarządzającym lokalami gastronomicznymi.
Wyjątkowa będzie strefa Zielonej EkoKuchni, gdzie zainteresowani dowiedzą się, jak optymalizować koszty, ograniczać straty, generować mniej odpadów i nie marnować żywności. Mnóstwo praktycznych informacji będzie można również zaczerpnąć planując udział w SMAKKach Merytorycznie, podczas których odbędą się, rozłożone na wszystkie targowe dni, konferencje i debaty poświęcone marketingowi, strategii, zarządzaniu personelem, budowaniu przewagi konkurencyjnej i aspektom prawnym prowadzenia działalności.
Moc emocji, smaków i zapachów towarzyszyć będzie Festiwalowi Kawowych Smaków, który uatrakcyjnią: Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, profesjonalne zawody baristów „CUP of Poland” skierowane do palarni kaw rzemieślniczych i dużych korporacyjnych, a także nowość – Mistrzostwa Polski TO NiC Espresso, w których uczestnicy powalczą o tytuł mistrza w przygotowaniu tonic espresso, chłodzącego napoju na bazie kawy.
Już dziś warto zaplanować udział w Gastrotaragch SMAKKi jako wystawca lub odwiedzający, by stać się częścią perspektywicznego wydarzenia, na które z uwagą czeka branża HoReCa.
Poradnik Restauratora jest partnerem medialnym tego wydarzenia.