Organizator Targów Gastro-Hotel powołał do życia kolejną ambitną formułę, której misją jest rozwój, promowanie i aktywizacja branż gastronomicznej, hotelarskiej i cukierniczej. By uhonorować najbardziej aktywnych, innowacyjnych uczestników rynku ufundowano Laur Gastro-Hotel – wyróżnienie, które ma być znakiem jakości, profesjonalizmu i rzetelności jego laureatów.
Laur Gastro-Hotel symboliczne znaczenie potwierdza w prestiżowej formie statuetki. Przedstawia ona liść laurowy, który w przypadku branży HoReCa na podwójną symbolikę i znaczenie: z jednej strony jest to liść laurowy wręczany od czasów starożytnych zwycięzcom igrzysk, z drugiej konotuje bezpośrednio z liściem laurowym używanym jako przyprawa w kuchni. Autorem projektu jest znany rzeźbiarz Norbert Jastalski. Spod jego dłuta wyszedł między innymi pomnik upamiętniający ofiary tragedii w hali Międzynarodowych Targów Katowickich, a także projekt statuetki fundacji Jolanty Kwaśniewskiej „Kobieta Kobiecie”. Pierwsze Złote Laury Gastro-Hotel wręczone zostały podczas wrocławskiej edycji Targów Gastro-Hotel. Laureatami są firmy, które organizator wyróżnił za ponadprzeciętny wkład w rozwój branży, a także wieloletnią, obopólnie owocną współpracę. W tym zaszczytnym gronie znalazły się cztery firmy (w kolejności alfabetycznej): Komat, Oerlemans, Plastmet i Softech. Nagrodę specjalną dla Ambasadora Targów Gastro-Hotel otrzymał pan Wojciech Chojnicki, prokurent firmy Winterhalter.
Wręczenie statuetek Złoty Laur Gastro-Hotel miało miejsce na Kuchni Mistrzów- innowacyjnym przedsięwzięciu targów Gastro-Hotel. Projekt ten zapoczątkował na targach promocję polskiej dziczyzny i kuchni myśliwskiej.
Do Kuchni Mistrzów na dyskusję o gastronomi, hotelarstwie i najnowszych trendach rynkowych przy wykwintnym poczęstunku organizatorzy zaprosili menadżerów z restauracji i hoteli oraz wszystkich zawodowo związanych z branżą HoReCa, a zwłaszcza kucharzy, przedstawicieli organizacji kulinarnych, restauratorów oraz hotelarzy. Bez wątpienia Kuchnia Mistrzów” stała się doskonałą platforma wymiany myśli, komunikacji i transakcji biznesowych.
Od najbliższych targów w Bydgoszczy 26-28 października br. formuła Laur Gastro-Hotel stanie się regularnym, ukonstytuowanym projektem, którego celem będzie wyłanianie i honorowanie liderów rynku według klucza opisanego przez misje i cele stanowiące podwaliny tejże nagrody. Zapraszamy wszystkich wystawców Targów Gastro-Hotel do udziału w konkursie o Laur Gastro-Hotel. Więcej informacji na ten temat w kolejnych wydaniach Magazynu Gastro-Hotel oraz na stronie www.gastro-hotel.pl