Rozmowa z Djamelem Djellouli, dyrektorem ds. HoReCa Selgros dla Poradnika Restauratora
Beata Marcińczyk: Selgros Cash&Carry otrzymał w tym roku po raz czwarty Złoty Laur Klienta 2013 w kategorii sieci hurtowni handlowych. Placówki sieci odwiedzają także przedstawiciele HoReCa. Co cieszy się ich największym zainteresowaniem?
Djamel Djellouli: Złoty Laur Klienta to nagroda przyznawana przez klientów, także gastronomów. Jesteśmy wdzięczni za to wyróżnienie, które jest dla nas dodatkowym bodźcem do ciągłego podwyższania jakości. Nasza oferta jest dostosowana do potrzeb przedstawicieli branży HoReCa zarówno pod względem asortymentu, jak i wielkości opakowań. Największym zainteresowaniem klientów HoReCa cieszą się artykuły świeże w tym mięso (wieprzowina, wołowina, cielęcina, wprowadzona w tym roku do oferty jagnięcina świeża, drób świeży, gęś, kaczka, elementy z kaczki), a także świeże ryby oraz owoce i warzywa. Jako jedyna firma Cash & Carry oferujemy mięso z własnego rozbioru. Szczególnie cenią to sobie restauratorzy, którzy zamawiają określone ilości mięsa odpowiednio poporcjowanego przez naszych mistrzów masarskich, np. 15 kg kotletów schabowych czy 10 kg mięsa gulaszowego. Co prawda około 70 procent restauracji w Polsce oferuje kuchnię polską, jednak staramy się, aby w naszych halach były przyprawy, zioła, sosy, warzywa i owoce potrzebne do przyrządzenia dań różnych kuchni europejskich, azjatyckich, arabskich czy amerykańskich. Przykładowo sprzedajemy wszystkie rodzaje papryczek chili, egzotyczne owoce takie jak karambole czy kumkwaty, świeże zioła cięte i w doniczkach. Staramy się również przez cały rok oferować naszym klientom świeże grzyby. Bogactwo asortymentu dotyczy również wód mineralnych, począwszy od popularnych polskich do zagranicznych.
Na rynku jest spora konkurencja. W jaki sposób poszerzacie/unowocześniacie swoją ofertę?
Budujemy nasze kompetencje poprzez wprowadzanie do stałej oferty artykułów dedykowanych dla gastronomii, zgodnie z potrzebami naszych klientów. Poszerzamy ofertę artykułów świeżych, przypraw, sosów, artykułów sypkich, mrożonek, nabiału, wód mineralnych z importu. Poza tym w każdej naszej hali pracują opiekunowie klientów HoReCa, którzy bardzo dobrze znają specyfikę pracy w tej branży, ponieważ większość z nich przed podjęciem pracy u nas pracowała w restauracjach czy hotelach. Opiekunowie wiedzą co jest ważne dla klientów HoReCa. Regularnie informują ich o aktualnych promocjach i nowościach asortymentowych. Jednocześnie przekazują nam sugestie klientów dotyczące między innymi poszerzenia asortymentu.
Czy Klient HoReCa może w Selgros zamówić dostawę? Ile ona kosztuje?
Dzisiaj klient HoReCa nie ma czasu, dlatego we wszystkich naszych halach wprowadziliśmy bezpłatną usługę dowozu zamówionych produktów do klienta. Zapewniamy najwyższy poziom serwisu. Transport żywności do klienta naszymi samochodami odbywa się z zachowaniem ciągu chłodniczego i przepisów HACCP. Samochody są wyposażone w dwie komory, jedną do mrożonek i drugą do artykułów chłodzonych. Monitorujemy temperaturę w naszych chłodniach i na życzenie klienta przekazujemy wydruk temperatury w czasie transportu. Takie rozwiązanie zwiększa poczucie bezpieczeństwa naszych klientów. Zyskują oni pewność, że otrzymują towar najwyższej jakości.
Czy w nowym roku 2014 Klient HoReCa może spodziewać się nowych działań Selgros, które ułatwią mu kontakty z firmą, zaopatrzenie, a może działania skierowane będą w zupełnie innym kierunku (np. edukacja)?
Na rok 2014 przygotowaliśmy liczne działania skierowane w kierunku klientów gastronomicznych, które sprawią że będziemy postrzegani jako jeszcze bardziej atrakcyjny partner dla gastronomii.