Zamówienia dań w czasie pandemii. Co się zmieniło?

Aktualności

Zamówienia dań w czasie pandemii. Co się zmieniło?

27 maja 2020

Liczba zamówień dań za pomocą PizzaPortal.pl pozostaje na podobnym poziomie jak przed wybuchem pandemii. Wzrósł natomiast średni koszyk wartości zamówienia, co oznacza, że klienci wydają jednorazowo nieco więcej środków.

Zamawiający wolą płacić online
W okresie pandemii wzrosła popularność płatności bezgotówkowych za zamawiane dania i znacząco spadła liczba transakcji gotówkowych – prawie o 50%.

– Zamawiający zdecydowanie wolą płacić za dania bezgotówkowo. W ten sposób ograniczają do minimum kontakt z dostawcą jedzenia. Restauracje, które współpracują z nami, wprowadziły opcję dostawy bezdotykowej, aby zwiększyć bezpieczeństwo. Zaobserwowaliśmy zmiany nie tylko w sposobie płatności za dania, ale też w godzinach zamawiania posiłków. Teraz największy ruch jest pomiędzy godziną 12 a 16. Przed wybuchem pandemii były to zdecydowanie pory wieczorne – wyjaśnia Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

W dostawie króluje pizza

Najpopularniejszym daniem w dostawie zarówno przed, jak i podczas pandemii jest pizza i stanowi ponad 50 proc. wszystkich zamówień. Na drugim miejscu znajduje się kuchnia amerykańska i burgery – 31%., a na kolejnych kuchnia azjatycka i sushi – 7,6 proc., kuchnia arabska 5,6 proc. oraz domowe jedzenie – 3,5%. Ulubione pizze zamawiających to Capricciosa, Pepperoni, Margherita i Hawajska. Spośród dań kuchni amerykańskiej królują cheeseburgery i kurczaki w panierce. Z kuchni azjatyckiej zamawiający wybierają kurczaka po tajlandzku czy indyjsku oraz sajgonki. Spadła natomiast popularność sushi.

Jak wynika z raportu „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce” , z roku na rok rośnie znaczenie serwisów, takich jak PizzaPortal.pl kosztem dedykowanych stron internetowych restauracji.