Silna konkurencja w sektorze gastronomicznym sprawia, że właścicielom lokali coraz trudniej jest wyróżnić swoją ofertę na rynku. Co zatem zrobić, by zaistnieć w świadomości konsumentów i zdobyć nowych klientów?
Plakaty, ulotki, ekrany led, a także urozmaicona oferta. Restauratorzy oraz właściciele kawiarni prześcigają się w pomysłach, jak wypromować swój lokal. To sprawia, że przestrzeń miejska coraz bardziej przypomina tablicę ogłoszeniową. Potencjalni odbiorcy stają się obojętni, w związku z czym reklama jest nieskuteczna. Rozwiązaniem tego problemu jest wykorzystanie możliwości oferowanych przez Internet.
Według badań przeprowadzonych przez CBOS, ponad połowa Polaków korzysta z Internetu, na co poświęca od 3 do 7 godzin tygodniowo. Warto więc poważnie zastanowić się nad wykorzystaniem sieci do celów promocyjnych.
Firma Segafredo Zanetti stworzyła internetową aplikację umożliwiającą wyróżnienie swojego lokalu na tle konkurencji – „Umów się na kawę Segafredo”. Jest to program, który pozwala zamieścić daną restaurację lub kawiarnię na wirtualnej mapie Polski. Rejestrując się w konkursie „Przyłącz się do włoskiej rodziny” na stronie www.klubsegafredo.pl , gastronomowie mogą,całkowicie bezpłatnie, udostępnić dane teleadresowe swoich lokali, a także informacje na temat aktualnych promocji. Dodatkowo, dzięki folderowi z fotografiami, można zaprezentować restaurację lub kawiarnię potencjalnemu klientowi. Internauta wchodząc na stronę www.kawasegafredo.pl może umówić się na spotkanie przy kawę w wybranym lokalu.
„Umów się na kawę Segafredo” posiada również opcję wysyłania zaproszeń. W ten sposób właściciele lokali w nienachalny sposób docierają do konsumenta, promując kawiarnię czy restaurację. Co więcej, nie ma ograniczeń w liczbie dodawanych lokali.
Więcej informacji na: www.klubsegafredo.pl