21 marca br. odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników plebiscytu Hotel Roku 2013. Na podstawie głosów gości hotelowych przyznano nagrody w 10 kategoriach. Główną nagrodę i zaszczytny tytuł otrzymał hotel Hanza Park Rulewo. Przyznano także nagrody dla najlepszej sieci hotelowej i hotelarza roku.
Co roku zwiększa się liczba gości hotelowych w Polsce, nie tylko tych biznesowych ale i osób prywatnych wyjeżdżających na wakacje bądź krótsze kilkudniowe pobyty. Plebiscyt Hotel Roku powstał z myślą o ułatwieniu klientom dokonania wyboru najlepszej oferty.
“Koncepcja plebiscytu Hotel Roku powstała w oparciu o trend, który szczególnie zaznaczył się w ostatnich latach, a związany jest z rolą hoteli niezależnych w polskim hotelarstwie. Obecnie zdecydowaną większość rezerwacji polscy klienci dokonują właśnie w takich hotelach. Zdecydowaliśmy, że plebiscyt Hotel Roku, w odróżnieniu od podobnych projektów, które powstawały już na polskim rynku, będzie głosem gości hotelowych, którzy będą przyznawali osobne nagrody dla hoteli sieciowych, jak i niezależnych.” – tłumaczy Dyrektor Generalny organizatora konkursu – HRS Polska.
Żeby móc stanąć w konkursowe szranki należy być obecnym na platformie HRS.pl. O zakwalifikowaniu się danego obiektu do plebiscytu decydowały oceny klientów wystawiane po skorzystaniu z jego usług. Nominacje do udziału w konkursie dostawały hotele cieszące się największym uznaniem wśród klientów.
Głosowanie trwało od końca października 2012 roku do początku marca br. na stworzonej w tym celu stronie internetowej. Można było głosować na hotele w 10 kategoriach: premiera, hotele biznesowe, najlepszy serwis hotelowy, hotele ekonomiczne, hotele luksusowe, hotele design, hotele SPA, hotele wypoczynkowe oraz pałace i zamki.
Nagroda główna trafiła do hotelu, który zebrał najwięcej głosów spośród wszystkich kategorii. Przedstawiciele branży oraz zwycięzcy z poprzedniego roku głosowali na Hotelarza Roku 2013 i Sieci Hotelowej Roku 2013.
Tytuł “Hotelu Roku” jest istotny z punktu widzenia marketingowego gdyż stanowi rekomendację dla dokonujących wyboru oferty klientów. W plebiscycie przyznano także trzy nagrody specjalne dla obiektów oznaczonych znakiem jakości HRS.