Współpraca i doskonalenie, czyli jak metoda Agile może napędzać rozwój w branży gastronomicznej

Producenci

Współpraca i doskonalenie, czyli jak metoda Agile może napędzać rozwój w branży gastronomicznej

Gdy dynamicznie zmieniają się warunki rynkowe, potrzeby klientów i wartość złotówki, pozostaje zachować elastyczność. To główne założenie metody Agile, która, choć swoje początki ma w branży IT, doskonale sprawdza się w innych obszarach biznesu. Winterhalter, lider technologii zmywania przemysłowego, z powodzeniem wdraża Agile, łącząc innowacje, elastyczność i ekologię. Rozwój oparty na tych trzech filarach oraz otwartość na zmiany rynkowe sprawiają, że firma jest w stanie nie tylko dostarczać nowoczesne rozwiązania, ale także efektywnie reagować na dynamiczne zmiany w branży gastronomicznej.

Innowacje jako fundament rozwoju

Kluczowym elementem strategii Winterhalter jest wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak system Connected Wash, który umożliwia monitorowanie zmywarek i optymalizację ich pracy. Agile kładzie nacisk na regularne dostarczanie wartości i ciągłe doskonalenie produktu – Winterhalter realizuje to, wprowadzając technologie umożliwiające klientom obniżanie kosztów operacyjnych poprzez efektywne zarządzanie zasobami. Użytkownicy systemów myjących wyposażonych w Connected Wash mogą przyglądać się pracy urządzeń za pomocą aplikacji, porównywać zużycie pomiędzy cyklami oraz zmywarkami (jeśli mają np. kilka punktów gastronomicznych).

Elastyczność w podejmowaniu decyzji

Jednym z przykładów inspirowanych Agile jest długoterminowy wynajem zmywarek, który firma wprowadziła jako pierwsza na polskim rynku. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą korzystać z zaawansowanego sprzętu bez konieczności ponoszenia dużych kosztów początkowych, co wpisuje się w zasadę adaptacji do nowych wyzwań. Z najmem zmywarek wiąże się wiele historii: instalacje o nietypowych godzinach nocnych (tak, by nie narazić klienta na przestój w biznesie), wypożyczanie wstępne przed właściwym wypożyczeniem lub zakupem (wszystko po to, by klient był absolutnie pewien, że wybrał odpowiedni model) czy wielogodzinne rozmowy telefoniczne prowadzące nie tylko do decyzji zakupowej, ale także przyjaźni.

Zorientowanie na potrzeby klienta

Tak naprawdę nie chodzi tylko o liczby (tak, wiemy, że są ważne), a przede wszystkim o ludzi. Autentyczne interakcje międzyludzkie są ważniejsze od sztywnych procesów. Współpraca z klientami i innymi członkami zespołu jest ważniejsza od wcześniej zdefiniowanych ustaleń. Z kolei dostarczenie skutecznego rozwiązania problemu klienta jest ważniejsze od bardzo szczegółowej dokumentacji. Winterhalter kładzie duży nacisk na klienta i wartość, jaką dostarcza każda iteracja produktu, stawiając na ścisłą współpracę zarówno z partnerami, jak i z zespołami wewnętrznymi. Tak jak w Agile, gdzie komunikacja twarzą w twarz i transparentność są kluczowe, zespół stawia na otwarty dialog z klientami, aby dostarczać im najlepsze możliwe rozwiązania. Firma dąży do tworzenia długotrwałych, partnerskich relacji, które pomagają wspólnie odnosić sukcesy na rynku.

Dbałość o doskonałość i optymalizacja procesów

Zachowawczość czasami jest dobra, ale podejście Winterhalter do projektowania i wdrażania rozwiązań opiera się na ciągłym doskonaleniu metod. Model zmywarki zaprojektowany pół wieku temu dalej świetnie poradziłby sobie z zabrudzeniami na szkle, ale nowsze modele nie tylko pozostawią naczynia nieskazitelnie czyste, ale także wykorzystają energię pary wodnej do wstępnego podgrzania wody w następnym cyklu. To właśnie dzięki regularnemu analizowaniu pracy zmywarek i zbieraniu danych, firma może wdrażać najlepsze praktyki, co przekłada się na lepsze zarządzanie zasobami i optymalizację procesów. W praktyce oznacza to, że zmywarki Winterhalter z każdym nowym modelem myją krócej, pracują ciszej oraz zużywają mniej wody i prądu.

Metodologia Agile, z jej elastycznością, orientacją na klienta i ciągłym doskonaleniem procesów, doskonale wpisuje się w filozofię działania firmy Winterhalter, której zależy na długotrwałych, partnerskich relacjach. Rozwiązania wprowadzone na rynek, nie tylko usprawniają codzienną pracę, ale także pomagają partnerom osiągać lepsze wyniki operacyjne i finansowe.