To pierwsza odsłona rozwiązań, z których skorzystać mogą m.in. właściciele restauracji, kawiarń, hoteli.
Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o:
– odroczenie terminu płatności na okres od 3 do 6 miesięcy;
– rozłożenie płatności na raty, określając liczbę i wysokość rat (maksymalnie do końca 2020r);
– umorzenie opłaty prolongacyjnej (odsetek)- To pierwsze działania, najbardziej potrzebne, związane z możliwością odroczenia terminów płatności i rozkładania na raty zobowiązań wobec miasta.
– Naszym celem jest ograniczenie uciążliwości wynikających z obecnej sytuacji, w jakiej znalazły się wrocławskie firmy, których funkcjonowanie zostało zawieszone do odwołania – podkreśla Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia i dodaje, że każdy złożony wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie.
– Czekamy na rządowe rozwiązania, natomiast robimy to, co możemy zrobić, w ramach aktualnie obowiązujących przepisów. Zdajemy sobie sprawę, że w związku z epidemią wielu przedsiębiorców jest w bardzo trudnej sytuacji. Nagle przestali osiągać przychody ze sprzedaży. Chcielibyśmy, aby przynajmniej nie musieli martwić się zobowiązaniami wobec miasta, zarówno prawnymi jak i cywilno-prawnymi. Chodzi m.in. o podatki wobec miasta, przede wszystkim o podatek od nieruchomości, środków transportowych oraz czynsz za lokal użytkowy, czy dzierżawę terenu od miasta. Oczywiście w uzasadnionych przypadkach bierzemy pod uwagę możliwość umorzenia powstałych zaległości – podkreśla Marcin Urban, skarbnik Wrocławia.
Ze wsparcia może skorzystać przedsiębiorcy, których działalność zostały dotknięte konsekwencjami epidemii.
Podstawowe wymagane dokumenty:
– Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis.
– Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
– Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów).
– Dokumenty finansowe za I kw. 2020 r. lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej.
– Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) – stanowiące podstawę dla ubiegających się o ulgę w odniesieniu do należności o charakterze cywilnoprawnym (jak np. użytkowanie wieczyste, dzierżawa, czynsz).
Wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą EPUAP, drogą mailową na adres pomoc.firma@um.wroc.pl lub w formie pisemnej, wysyłając wniosek pocztą. Ze względu na ogłoszenie stanu zagrożenia epidemicznego na terenie kraju, nie przewiduje się dostarczania wniosków osobiście do budynków Urzędu Miejskiego.