Druga edycja targów WorldFood Warsaw za nami. Czas na podsumowania i statystyki.
– Jestem bardzo zadowolony i dziękuję za organizację tej ciekawej inicjatywy – tymi słowami II edycję Targów WorldFood Warsaw ocenił minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki. Podkreślił, że Warszawa staje się ważnym centrum wystawienniczym artykułów rolno-spożywczych.
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Dariusz Bąk dodał, iż „na targach warto być, by skracać sobie drogę do eksportu. Sektor rolno-spożywczy rośnie, a wraz z nim wzrasta potrzeba takich spotkań. Targi łączą!”
Słowom przedmówców wtórował prezes Agencji Rynku Rolnego Radosław Szatkowski, który podkreślił, że WorldFood Warsaw to targi dobrze rokujące na przyszłość.
Za tymi bardzo ważnymi opiniami idą równie pozytywne statystyki. Oto one!
Wystawcy
W drugiej edycji udział wzięły 192 firmy – co oznacza podwojenie liczby wystawców w stosunku do roku ubiegłego. Na WorldFood Warsaw przyjechali przedstawiciele 28 krajów świata, w tym z krajów sąsiedzkich (Białorusi, Czech, Ukrainy, Niemiec czy Rosji), jak również z odległych zakątków globu (Chin, Korei Południowej, Macedonii, Meksyku czy Singapuru). Wskazuje to na rosnące zainteresowanie polskim rynkiem spożywczym.
Aż 89% wystawców poleciłoby targi swoim kontrahentom, 81% z nich uważa, że ilość i profil zwiedzających w pełni spełnił ich oczekiwania, a 94% firm-wystawców jest zdania, że udział w targach przyczyni się do zwiększenia wyników sprzedażowych. Doskonałym potwierdzeniem tych statystyk jest chociażby przykład firmy Stewiarnia – zdobywcy Złotego Medalu WorldFood Warsaw 2014, która po I edycji targów nawiązała kontakt z Auchan oraz siecią sklepów w Polsce wschodniej.
Zwiedzający
W II edycji targów WorldFood Warsaw uczestniczyło ponad 3,3 tys. zwiedzających. Ponad połowa z nich reprezentowała sektor handlu i dystrybucji, 38,2% to producenci. Na targach licznie zjawili się także przedstawiciele sektora HoReCa, firmy zajmujące się opakowaniami, reklamą i marketingiem, a także osoby z instytucji państwowych i świata nauki. Co istotne, 94% zwiedzających to osoby decyzyjne w firmach – czyli ich właściciele, prezesi, managerowie czy kierownicy poszczególnych działów.
Głównym przedmiotem zainteresowań odwiedzających były produkty rolno-spożywcze i napoje, żywność ekologiczna, regionalne wyroby i przysmaki, a także dodatki do żywności, i sprzęt do produkcji. Zwiedzający tłumnie gromadzili się przy stoiskach, które przyciągały swą atrakcyjną ekspozycją oraz degustacjami. Chętnie próbowali polskich jabłek, włoskich win, holenderskich serów czy chińskiej herbaty.
Najliczniejsza reprezentacja zwiedzających pochodziła z Polski. Nie zabrakło także odwiedzających z Ukrainy, Litwy, Białorusi, Łotwy, Niemiec, Estonii, Francji, Holandii czy Rumunii.
Ważnym punktem programu WorldFood Warsaw była strefa spotkań handlowych z przedstawicielami sieci. Na targach obecni byli reprezentanci Auchan, SPS Handel, Avita, TOPAZ, Organic Farma Zdrowia, Ekowital, Biedronka, Promarket, Kuchnie Świata, Carefour, Makro, Cash&Carry, Tesco, WSS Społem.
Targi WorldFood Warsaw stają się jednym z najważniejszych punktów kalendarza spotkań dla branży rolno-spożywczej. Międzynarodowy charakter sprawia, że impreza ta jest doskonałą okazją do promocji i nawiązywania nowych kontaktów handlowych.
Firmy zainteresowane udziałem w III edycji już dziś mogą zgłosić się do organizatora i zarezerwować powierzchnię wystawienniczą. Do końca czerwca obowiązują atrakcyjne rabaty!
Dodatkowo, firmy produkujące wyroby ekologiczne podczas III edycji wystawy będą miały swoją strefę specjalną i mogą liczyć na specjalne warunki uczestnictwa.
Do zobaczenia na WorldFood Warsaw 2016 w dniach 19-21 kwietnia!