Hilton Garden Inn Kraków Airport w ramach projektu Hilton Worldwide Travel with Purpose – zrównoważony rozwój otrzymał grant w wysokości 3 000 USD na kontynuację współpracy z pierwszym w Polsce Domem Ronalda McDonalda.
Współpraca lotniskowego Hilton Garden Inn Kraków Airport z Domem Ronalda McDonalda obejmuje szereg działań: od wsparcia merytorycznego procesu obsługi gości, poprzez konsultacje w zakresie procedur operacyjnych dla pracowników i mieszkańców, konsultacje dotyczące wykorzystywanych środków, aż po regularne organizowanie wspólnego gotowania dla gości domu z Miłoszem Kowalskim, szefem kuchni hotelowej restauracji.
W najbliższych miesiącach hotel planuje rozszerzyć działania na rzecz Domu i zaangażować pracowników wszystkich działów w wolontariat oraz stworzyć specjalną multimedialną skarbonę, dzięki której hotelowi goście i pasażerowie korzystający z Kraków Airport będą mogli wesprzeć inicjatywę. – Mamy w głowie kilka pomysłów, jak jeszcze efektywniej zaangażować się w działania na rzec Fundacji Ronalda McDonalda. Terapia gotowaniem okazała się być dużym sukcesem, otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnym opinii od Podopiecznych Fundacji zamieszkujących Dom i jej Partnerów. Planujemy rozwijać idee wolontariatu wśród naszych pracowników, wstępnie ustaliliśmy, że każdego miesiąca 5 osób zatrudnionych w różnych działach pół swojej dniówki spędzi angażując się w bezpośrednią działalność na rzecz krakowskiego Domu. Otrzymane środki pozwolą nam na pokrycie kosztów operacyjnych, jak np. zakup produktów i materiałów do wykorzystania w trakcie kolejnych warsztatów gotowania, czy wsparcie nowych akcji – mówi Marcin Ziobro, dyrektor generalny Hilton Garden Inn Kraków Airport i twórca projektu współpracy.
Pierwszy Dom w Polsce powstał przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie Prokocimiu dla rodzin dzieci – pacjentów onkologicznych. Pobyt w nim nie wiąże się z żadnymi kosztami. Budowa obiektu kosztowała 7,5 miliona złotych, całość pokryli darczyńcy. Fundatorem i głównym mecenasem działań Fundacji jest McDonalds.
Hilton Worldwide, uznaje się za światowego prekursora działań w obszarze CSR. Hotele należące do sieci, od lat kładą nacisk na kwestie społeczne i środowiskowe. Hilton angażuje się w szereg akcji mających na celu podniesienie jakości życia w lokalnych społecznościach. Jedną z inicjatyw jest Travel with Purpose, która ma na celu zacieśnianie więzi z lokalnymi społecznościami i kreowanie szans rozwoju dla młodzieży. Hotele przynależące do sieci, chętnie współpracują z fundacjami i partnerują im przy organizacji wydarzeń i akcji charytatywnych.