Większość Polaków pije „białą“ kawę. Wersje z dodatkiem napojów roślinnych coraz bardziej popularne

Aktualności

Większość Polaków pije „białą“ kawę. Wersje z dodatkiem napojów roślinnych coraz bardziej popularne

23 stycznia 2024

Polacy uwielbiają kawę. Aż 87% pije ją codziennie, a ponad połowa z nich wybiera wariant z mlekiem lub jego roślinną alternatywą – wynika z przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa badania agencji Kantar1.

Spośród osób deklarujących, że pije kawę, aż 87% robi to codziennie, a dokładnie połowa z nich – kilka razy dziennie2. Najwięcej osób – 31% – sięga po dwie filiżanki każdego dnia, 30% po jedną, a 22% po trzy3. Średni dzienny wynik dla naszego kraju to 2,4 filiżanki.

Polscy konsumenci na tle innych narodów Europy środkowo-wschodniej są wyjątkowo mocno zaangażowani w tematy kawy i zainteresowani innowacjami w tej kategorii. Jak wynika z naszych badań, 54% Polaków pijących kawę na co dzień wybiera warianty z dodatkiem mleka lub jego roślinnego zamiennika4 – wyjaśnia Małgorzata Kicia, Senior Brand Manager, Tchibo.

Innowacje mile widziane

Jak się zatem okazuje, dla większości pijących kawę Polaków tworzy ona duet nierozłączny z mlekiem lub jego roślinną alternatywą. W tej grupie dominują kobiety i młodzi dorośli5. Choć znaczna większość (77%) używa mleka krowiego, już niemal co piąty konsument (19%) kawy decyduje się na jego wegańskie alternatywy6. Na liście najpopularniejszych znajdują się napoje owsiane, migdałowe, sojowe oraz kokosowe7.

Wegański styl życia staje sie coraz popularniejszy, co wpływa również na zwiększenie zainteresowania dodatkami w postaci napojów roślinnych. Z tego też względu, w ramach świetowania Veganuary, zaproponowaliśmy klientom naszych kawiarni wegańską alernatywę napoju sezonowego, tj. Cappuccino z karmelem i gruszką – mówi Joanna Chodakiewicz, Brand Manager Coffee Bar w Tchibo.

1 Badanie “Coffee U&A” zostało przeprowadzone w okresie 12.05-8.06.2022 na reprezentatywnej grupie respondentów, deklarujących spożywanie napojów kawowych, w dwóch modułach: moduł I n=3000 respondentów; moduł II n=1800 respondentów. Uczestnicy badania byli w wieku 16-69 lat, pochodzili z Polski. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza online. 2 ibidem. 3 ibidem. 4 ibidem. 5 Ibidem. 6 Ibidem. 7 Ibidem.