„Wieczory piwne” czyli KP bez tajemnic

Newsy

„Wieczory piwne” czyli KP bez tajemnic

13 grudnia 2013

O tym, że „chrzczenie” piwa z beczki KEG nie jest możliwe, przekonają się w najbliższych tygodniach klienci 350 lokali gastronomicznych na terenie całej Polski. Konsumenci będą mogli sporo dowiedzieć się o swoim ulubionym napoju, a przede wszystkim obejrzeć, dotknąć i samodzielnie nalać sobie Tyskiego ze specjalnego transparentnego roll baru. Wszystko to w ramach projektu „Wieczory piwne”, który właśnie rozpoczyna Kompania Piwowarska.

– Nowy projekt ma dać naszym konsumentom solidną dawkę wiedzy o piwie i  pokazać, że nie mamy przed nimi żadnych tajemnic. Po raz kolejny chcemy uderzyć w jeden z najbardziej rozpowszechnionych mitów, czyli udowodnić, że niemożliwe jest dolewanie wody do piwa z beczki. Każdy konsument będzie mógł zobaczyć to na własne oczy. Pokażemy całą prawdę o piwie, nie tylko przy pomocy transparentnego roll baru – tłumaczy Grzegorz Drob, kierownik kanału sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej.

„Wieczory piwne” to jeden z czterech projektów nagrodzonych w ubiegłorocznym konkursie „Cała prawda o piwie”, a ten z kolei jest częścią adresowanego do pracowników programu „Ambasadorzy Piwa”.  Ważną rolę będzie w nim odgrywać specjalny mobilny nalewak do piwa o przezroczystych ściankach, w którym widoczna jest cała instalacja.

– Chcieliśmy, by nasi konsumenci lepiej poznali piwo i traktowali je jako napój niezwyczajny, którego historia jest dłuższa niż wina. Zaproponowane przez nas działania mają też zwiększyć sprzedaż w gastronomii. Wierzymy, że w połączeniu z transparentnym roll barem spełnią swoje zadanie – mówi Maciej Pieluch, trener gastronomii w Kompanii Piwowarskiej, współautor wdrażanego projektu „Wieczory piwne”.

O piwie ciekawie i z pasją

Podczas spotkań zaplanowanych w lokalach konsumenci będą mieli szansę nie tylko prześledzić drogę piwa z beczki do kufla, ale też poznać tajniki warzenia, sztukę nalewania i zasady sensoryki. Z pomocą ekspertów wejdą w świat złocistego trunku, przekonają się o różnorodności oferty lidera polskiej branży piwowarskiej i spróbują rynkowych nowości.

Nie należy się obawiać akademickich wykładów. Eksperci podzielą się swoją wiedzą w przystępny sposób – w formie zabaw i konkursów, w których będzie można wygrać atrakcyjne dla każdego piwosza nagrody. Jeśli pomysł się sprawdzi i dzięki niemu uda się rozprawić przynajmniej z niektórymi mitami związanymi z piwem w gastronomii – z pewnością będzie kontynuowany.

Wśród ekspertów prowadzących spotkania znaleźli się również ochotnicy – pracownicy Kompanii Piwowarskiej. Przez ostatnie miesiące brali oni udział w warsztatach organizowanych w ramach programu „Ambasadorzy Piwa” i dodatkowych, specjalistycznych szkoleniach.

– Nadrzędnym celem programu „Ambasadorzy Piwa”, prowadzonego już niemal dwa lata, jest wyposażenie wszystkich pracowników w wiedzę niezbędną do promowania piwnej kultury i rozbudzenie w nich pasji do kategorii. Warsztaty umożliwiają uczestnikom sprawne  poruszanie się po świecie marek, historii, sensoryki, sztuki tworzenia piwa. Każdy pracownik Kompanii Piwowarskiej, który wziął w nich udział, może powiedzieć, że naprawdę zna się na piwie – opowiada Karolina Gierszewska, kierownik ds. rozwoju umiejętności w Kompanii Piwowarskiej.

Sukces pierwszej edycji konkursu „Cała prawda o piwie” sprawił, że Kompania Piwowarska właśnie ogłosiła jego drugą odsłonę. Już wkrótce 35 transparentnych roll barów zawita do 350 lokali na terenie całej Polski, a tymczasem pracownicy Kompanii Piwowarskiej będą mogli znów zaproponować autorskie rozwiązania, które pomogą krzewić kulturę piwną i zwiększyć sprzedaż.