29 listopada br. w Hotelu Starym w Krakowie miało miejsce szkolenie dla barmanów z zakresu sztuki degustacji whisky. Spotkanie odbyło się pod patronatem szkockiej whisky Dewar’s 12 YO.
Whisky postrzegana jest głównie przez pryzmat podawania jej z lodem, bez żadnych dodatków, jako trunek zarezerwowany wyłącznie dla koneserów. Dużą popularnością cieszy się whisky z colą a ostatnio ze Sprite’m. Polscy konsumenci zaczynają eksperymentować i poszukiwać nowych doznań smakowych. W ślad za tymi trendami podąża także whisky Dewar’s, której zupełnie nowe oblicze poznali barmani podczas dwugodzinnego szkolenia. Spotkanie rozpoczęło się przedstawieniem historii oraz najważniejszych informacji związanych z marką Dewar’s. Barmani mieli także okazję, by zobaczyć nową butelkę Dewar’s 12 YO. Po części teoretycznej uczestnicy szkolenia wzięli udział w ślepym teście dwunastoletnich whisky. Liderem i faworytem uczestników, spośród trzech marek whisky, okazała się szkocka Dewar’s 12 YO – marka, która zwycięsko wychodzi z większości organizowanych blind testów podkreślając tym samym niepodważalną pozycję lidera w swojej klasie. Charakterystyczny smak i owocowy aromat whisky Dewar’s skusił barmanów, którzy chętnie przygotowywali drinki na jej bazie w trakcie ostatniej części szkolenia. Taka formuła spodobała się uczestnikom, ponieważ oprócz dużej dawki informacji związanych z marką Dewar’s, mogli spróbować trunku i przygotować ciekawe kompozycje smakowe na jej bazie. Szkolenie poprowadził Jacek Krawczyk, specjalista od wysokogatunkowych whisky.