Warsztaty kulinarne z Andrzejem Polanem

Newsy

Warsztaty kulinarne z Andrzejem Polanem

27 czerwca 2014

26 czerwca w restauracji Soul  Kitchen w Warszawie przy ul. Noakowskiego 16 odbyły się warsztaty kulinarne dla dziennikarzy i blogerów. Celem warsztatów było przybliżenie mediom walorów mięsa drobiowego. Warsztaty poprowadził szef kuchni, Andrzej Polan. Organizatorem spotkania jest Związek Polskie Mięso.

Od wielu lat, ze względu na wyróżniające go pozytywne dla zdrowia cechy, szczególne miejsce wśród różnych gatunków mięsa zajmuje drób. Wysoka wartość odżywcza wynikająca z korzystnego składu aminokwasów, łatwo przyswajalne tłuszcze, większa ilość witamin i karotenów, stosunkowo niska kaloryczność oraz duża zawartość kwasu pantotenowego powodują, iż wskazane jest stosowanie tego gatunku mięsa w diecie niemowląt i młodszych dzieci, rekonwalescentów, osób starszych, jak również osób prowadzących zdrowy styl życia i dbających o zgrabną sylwetkę.

Podczas warsztatów kulinarnych zorganizowanych przez Związek Polskie Mięso uczestnicy spotkania poznali zalety mięsa drobiowego, proste metody kontroli jego jakości oraz źródła jego pochodzenia. Zmagania kulinarne dziennikarzy poprzedziło krótkie wystąpienie  Witolda  Choińskiego, Prezesa Związku Polskie Mięso, który zaprezentował dane dotyczące rynku mięsa drobiowego w Polsce, największych polskich producentów oraz skalę produkcji  i eksportu tego produktu.

Wykładowca z SGGW dr Dariusz Włodarek zapoznał natomiast uczestników spotkania z charakterystyką i wartościami odżywczymi tego gatunku mięsa, jego głównymi zaletami, zapotrzebowaniem organizmu człowieka na mikroelementy i witaminy w codziennej diecie oraz  przewagą mięsa drobiowego nad mięsem wieprzowym i wołowym, która wskazuje na jego prozdrowotne i dietetyczne właściwości.  

W tajniki polskiej kuchni wprowadził zaś uczestników eventu znany z programów telewizyjnych, szef kuchni restauracji SOUL KITCHEN Andrzej Polan. Bohaterem warsztatów było oczywiście mięso drobiowe we wszystkich niemalże postaciach. Dziennikarze, pod bacznym okiem mistrza kuchni, uczyli się: gotowania burgera z indyka z humusem i zielonymi  warzywami, przyrządzania kurczaka w maśle z soczystym mango, ogórkiem zielonym i miętą, udek z kaczki na miękko z sałatką z arbuza i avocado, pasztetu z wątróbki gęsiej oraz polskiego curry z całego kurczaka z morelami.

– Uważam, że warsztaty kulinarne są doskonałą formą promocji polskiego mięsa drobiowego. Mam nadzieję, że  dzięki temu wydarzeniu polskie mięso drobiowe zostanie docenione przez dziennikarzy jako jedno z najbardziej wartościowych gatunków mięs, z którego można przygotować wytworne i nietuzinkowe  potrawy.  Dla mnie mięso drobiowe, czy to drób, gęsina, kaczka, czy też mięso indycze to surowiec bardzo uniwersalny i łatwy do przygotowania.  Znakomicie smakuje w każdej postaci, czy to pieczonej, duszonej, gotowanej, czy tez smażonej. Smakuje na zimno i na gorąco. Na słodko i pikantnie. Tak naprawdę nie przychodzi mi inny produkt na myśl, który tak jak drób dawałby naszym kulinarnym poczynaniom aż tak duże pole do popisu  – powiedział po zakończeniu warsztatów Pan Andrzej.

Dietę sportowca z wykorzystaniem mięsa drobiowego zaprezentował zebranym znany trener osobisty Marcin Łopucki. „Dieta to nierozłączny element każdego treningu. Dlatego tez nie wyobrażam sobie pracować z klientem bez wytycznych żywieniowych. Mięso drobiowe z racji swoich wartości odżywczych i niskiej kaloryczności jest  podstawą mojej diety.  To dieta, a w zasadzie wpojenie zasad racjonalnego  odżywiania klientowi, jest największym wyzwaniem każdego trenera personalnego. Sam trening fizyczny to już czysta przyjemność”  – powiedział podczas warsztatów  Marcin Łopucki.

Na zakończenie warsztatów uczestnicy otrzymali od obu Panów po jednym przepisie, by móc je potem stosować w swoich kuchniach i zaprezentować czytelnikom. Po zmaganiach kulinarnych wszyscy zebrani zasiedli w towarzystwie przedstawicieli Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego do wspólnego stołu, gdzie mieli możliwość skosztowania przygotowywanych wcześniej dań. W spotkaniu wzięło udział 20 dziennikarzy i blogerów ze znanych czasopism i portali kulinarnych.

Event został zorganizowany z inicjatywy Związku Polskie Mięso, a sfinansowany z Funduszu  Promocji Mięsa Drobiowego. Jest to kolejne wydarzenie w dorobku Związku Polskie Mięso.