Warmia i Mazury jako jedyni bez spadków liczby turystów w 2020 r.

Aktualności

Warmia i Mazury jako jedyni bez spadków liczby turystów w 2020 r.

28 grudnia 2020

“Turystyka, ta światowa, krajowa oraz w regionie, bardzo mocno odczuła skutki pandemii Covid-19. Pozytywnym faktem w tej trudnej sytuacji branży jest ruch turystyczny w regionie odnotowany w III kwartale roku. Warmia i Mazury cieszyły się popularnością i jako jedyne województwo w tym okresie nie odnotowaliśmy w statystykach spadku turystów goszczących w regionie” – powiedział PAP marszałek Brzezin.

Dodał, że samorząd województwa nie ustaje jednak w promocji turystycznej, którą prowadzi na wielu obszarach. “Analizujemy też sytuację i przewidujemy, że zachowania turystów w roku 2021 będą zbliżone do tych z roku 2020. Będą preferowane czyste, zielone regiony i wypoczynek nastawiony na naturę, dlatego od jesieni kontynuujemy kolejne działania promocyjne, w partnerstwie z organizacjami turystycznymi” – wyjaśnił.

Jak wynika z analiz samorządu, w trudnej sytuacji, w której znalazła się turystyka w 2020 r. w związku z pandemią COVID-19, koniecznością zamykania hoteli i ograniczenia wyjazdów turystycznych, pocieszającą informacją jest wysoki ruch turystyczny na Warmii i Mazurach w ostatnich miesiącach – od lipca do września.

Turyści odwiedzali region w tym czasie chętnie i ruch był porównywalny do analogicznego okresu 2019 r. To wyróżniło region spośród innych polskich województw.

Zainteresowaniem cieszył się odpoczynek w miejscach o dużych walorach przyrodniczych, w tym hotelach. Duże obłożenie dotyczyło też agroturystyki. Gorzej sytuacja wyglądała natomiast w segmencie hoteli miejskich, w których większy udział ma turystyka biznesowa.

Od czerwca samorząd województwa, m.in. wspólnie z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną, promował region np. w mediach społecznościowych (głównie na kanale FB), portalach internetowych, w środkach komunikacji publicznej, m.in. w pociągach Intercity – w artykułach w magazynie pokładowych przewoźnika – oraz w Metrze Warszawskim, z którego dziennie korzysta 900 tys. osób. Akcja obejmowała promocję na 40 nośnikach Citylight.

Duży zasięg miała promocja i aktywność w mediach społecznościowych. Kanał Mazury.Travel prowadzony przez Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizację Turystyczną i samorząd województwa miesięcznie notował nawet ponad 500 tys. użytkowników. Region przypominał m.in. tamtejsze zabytki, walory przyrodnicze, szlaki kajakowe oraz rowerowe. Popularnością cieszy się kanał instagramowy Mazury.Travel, a także konto twitterowe Mazury.Travel.

Materiały o regionie, m.in. w postaci spotu promującego, pojawiały się często także na kontach zagranicznych Polskiej Organizacji Turystycznej – na Facebooku oraz Twitterze m.in. niemieckiej Polen.Travel, francuskiej Office Polanais de Tourisme, holenderskiej Polen Travel NL, szwedzkiej Polen Travel SE. Dzięki aktywności Polskiej Organizacji Turystycznej ukazywały się również artykuły w prasie zagranicznej – holenderski magazyn Seasons, angielski The Times (art. internetowy), thetimes.co.uk oraz DailyMail dailymail.co.uk.

źródło: PAP

oprac. red. 

fot. pixabay.com.pl