Dzięki składnikom takim, jak białko z żółtego grochu, owies, jabłka, cebula i ziemniaki udało się odtworzyć kultowy produkt w taki sposób, by stał się bardziej zrównoważoną opcją dla wielu miłośników klopsików. A wszystko to bez kompromisów w kwestii smaku i tekstury.
Kierując się wizją tworzenia lepszego codziennego życia dla wielu ludzi, IKEA chce inspirować do wprowadzania bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych i stylu życia, który ma pozytywny wpływ na ludzi oraz planetę. W IKEA każdego roku sprzedaje się 1 miliard mięsnych klopsików na całym świecie. Wyobraźmy sobie, że chociaż część z nich zastąpimy ich roślinną wersją. Tym samym znacznie zmniejszy się wpływ na środowisko. Dodanie klopsików roślinnych do oferty przyczynia się również do spełnienia ambicji IKEA, aby w 2030 r. stać się biznesem neutralnym klimatycznie. Ślad ekologiczny nowych klopsików wynosi zaledwie 4% klasycznej, mięsnej wersji.
– Pragniemy ograniczyć sprzedaż klopsików mięsnych na całym świecie, aby zmniejszyć wpływ działalności gastronomicznej IKEA na klimat. Dzięki nowej propozycji możemy teraz zaoferować miłośnikom mięsa bardziej zrównoważoną alternatywę – bez rezygnowania ze smaku, który tak wielu pokochało. Wierzymy, że nasze przyjazne dla planety roślinne klopsiki skradną serca niejednego mięsożercy – wyjaśnia Małgorzata Bochenek, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu IKEA Retail.
Rośnie liczba osób, które chętnie sięgają po produkty oparte na roślinnych składnikach. W polskiej ofercie IKEA Food można już znaleźć m.in. sławne wege hot dogi, które pojawiły się w sprzedaży w sierpniu 2018 r., a obecnie już co 10 sprzedawany hot dog jest wege! Ogromną popularnością cieszą się również wegańskie lody truskawkowe czy kultowe warzywne klopsiki, które dołączyły do drużyny już 5 lat temu w 2015 r., a ich roczna sprzedaż przez IKEA Food w Polsce osiąga nawet 340 000 porcji w różnych odsłonach.
W restauracjach IKEA klopsiki roślinne podawane będą z puree ziemniaczanym, groszkiem, roślinnym sosem pieczeniowym i borówką.