W przededniu wizyty ministra rolnictwa Marka Sawickiego Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego zorganizowała w Seulu seminarium branżowe oraz konferencję prasową w ramach programu „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”.
12 maja w stolicy Korei Południowej odbyło się seminarium zorganizowane przez UPEMI przy współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Seulu. Gości – importerów, dystrybutorów, przedstawicieli organizacji branżowych i HORECA powitali ambasador Krzysztof Majka i prezes Wiesław Różański. Wśród uczestników byli zarówno przedsiębiorcy, którzy już współpracują z Polską, jak również podmioty, które dopiero chcą nawiązać kontakty handlowe z naszym krajem, doceniając jakość i smak europejskiego mięsa.
Prezes Różański podkreślił na wstępie znaczenie relacji między Unią Europejską a Koreą Południową. Dodał, iż polska branża mięsna jest zainteresowana umacnianiem i zacieśnianiem współpracy. Wśród prelegentów seminarium znaleźli się również: Wook Kim z Korea Importers’ Association, We-Hyung Lee z Korea Meat Importers’ Association, kierownik WPHI w Seulu Karol Pęczak, dyrektor ds. projektów międzynarodowych UPEMI Agnieszka Różańska oraz przedstawiciel zakładu Sokołów S.A. Sławomir Kawalec. Eksperci poruszyli kluczowe kwestie dla polsko-koreańskiego handlu. Warto podkreślić, że Korea jest ważnym dla Polski partnerem. Realizujemy na ten rynek około 4-5% całego eksportu wieprzowiny z Unii Europejskiej.
Po seminarium odbyła się konferencja prasowa, która była doskonałą okazją do przekazania dziennikarzom informacji na temat produkcji mięsa w Polsce i Unii Europejskiej. Szczególny nacisk kładziono na podkreślenie jakości europejskich wyrobów. Był to także dobry moment, aby rozwiać wszelkie wątpliwości koreańskich konsumentów i partnerów handlowych związane z pojawieniem się w Polsce przypadku wirusa ASF u dzika i zakazem importu wieprzowiny z naszego kraju. Polscy przedsiębiorcy i przedstawiciele UPEMI wyrazili nadzieję, że najbliższe miesiące przyniosą zniesienie tej blokady.
„Mam nadzieję, że działania UPEMI prowadzone między innymi w ramach kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” oraz inicjatywy podejmowane przez Ministerstwo Rolnictwa przyczynią się do odblokowania kontaktów handlowych między Polską a Koreą Południową. Mięso z naszego kraju produkowane jest przy zachowaniu najwyższych standardów jakości” – podkreślił prezes Unii Wiesław Różański.
UPEMI uczestniczy także w targach Seoul Food & Hotel, które rozpoczęły się w dniu 13 maja i potrwają do 16 maja. W ramach targów zaprezentowane zostało ponad 100 – metrowe stoisko kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”, na którym odbywać się będą pokazy kulinarne mistrzów kuchni z wykorzystaniem europejskiej wieprzowiny oraz liczne rozmowy handlowe.
„Głównym celem programu „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” jest wzrost eksportu europejskiego mięsa i jego przetworów na rynkach docelowych oraz pogłębianie wiedzy o walorach smakowych i sposobie produkcji. UPEMI chce budować silną markę mięsa pochodzącego ze Starego Kontynentu opartą na jego wysokiej jakości” – dodała Agnieszka Różańska, dyrektor ds. projektów międzynarodowych UPEMI.
Targi Seoul Food & Hotel to największa w Korei wystawa spożywa z blisko 30-letnią tradycją. Prezentowane są na niej najnowsze technologie mające zastosowanie w przemyśle spożywczym (między innymi maszyny do przygotowania, przetwarzania czy pakowania żywności) oraz produkty spożywcze. W zeszłorocznej edycji udział wzięło ponad 1200 wystawców z 39 krajów świata oraz ponad 40 tysięcy zwiedzających.
O kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”
Kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” jest kontynuacją działań UPEMI skierowanych na rynki trzecie – prowadzonej w latach 2008 – 2010 w Korei Południowej i USA kampanii „Stół pełen smaków” oraz „Tradycja, jakość i europejski smak” prowadzonej na rynkach Korei Południowej, Wietnamu i USA (2011-2013).
Zakładany w kampanii wzrost eksportu mięsa będzie możliwy do osiągnięcia głównie poprzez edukowanie i skuteczne zachęcanie odbiorców hurtowych, importerów oraz konsumentów do zakupu europejskiego mięsa i jego przetworów.
Grupą docelową działań realizowanych w ramach kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” są przede wszystkim importerzy i dystrybutorzy mięsa, segment Horeca, stowarzyszenia branżowe, ale także liderzy opinii i konsumenci.