16 października br. obchodzono 30. Światowy Dzień Żywności, ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (UN FAO). W działania zaangażował się również jeden z największych producentów żywności – Unilever. Dla firmy to element szerszego programu, mającego dwa cele: pomoc cierpiącym z powodu głodu oraz uświadamianie w zakresie właściwego, zdrowego odżywiania. W ramach programu, 17 października br. firma wsparła charytatywny koncert „V rockowa zbiórka żywności” w Warszawie, zorganizowany przez Fundację Bank Żywności SOS w Warszawie. Współpraca firmy Unilever z Fundacją Bank Żywności SOS rozpoczęła się w 2005 r. i tylko w ubiegłym roku firma przekazała blisko 584 ton żywności. Zaangażowanie Unilevera w te działania to odpowiedź na największe wyzwania związane z gospodarowaniem żywnością i odżywianiem, zidentyfikowane przez FAO i WHO, mówi Anita Stec, specjalista ds. komunikacji, Unilever Polska Sp. z o.o. Firma pomaga ofiarom głodu w Afryce – tylko podczas tegorocznej polskiej edycji charytatywnego marszu „Walk the World. Koniec z głodem” w czerwcu br. zebrano kwotę na 34 tys. posiłków. W przygotowania do marszu aktywnie włączyli się sami pracownicy Unilevera. Natomiast wzrost świadomości dotyczącej właściwego odżywania jest celem innych programów: „Wiem, co wybieram” oraz systemu informacji GDA, które Unilever wprowadził na opakowania swoich produktów dobrowolnie. Również na świecie Unilever od lat wspiera potrzebujących. W tegoroczny Światowy Dzień Żywności zaangażowali się pracownicy firmy z ponad 30 państw. Głównym celem ich działań było zwiększanie świadomości nt. głodu wśród dzieci w Afryce oraz zbieranie funduszy na pomoc, świadczoną za pośrednictwem World Food Programme – agendy ONZ ds. wyżywienia. W ubiegłym roku Unilever ufundował posiłki szkolne dla dzieci m.in. w Ghanie, Indonezji, Kenii, Pakistanie. Łączna wartość pomocy przekazanej przez firmę w 2008 na rzecz podopiecznych WFP wyniosła 3,2 mln Euro.