Unilever Food Solutions: Odkrywamy tajemnice zdrowego menu

Newsy

Unilever Food Solutions: Odkrywamy tajemnice zdrowego menu

17 lipca 2012

W czasie letnich urlopów obserwuje się wzmożony ruch w lokalach gastronomicznych, ponieważ konsumenci częściej niż zazwyczaj decydują się na jedzenie poza domem. Dla restauratorów stanowi to spore wyzwanie, gdyż bardziej świadomi konsumenci oczekują zdrowszych wersji swoich ulubionych potraw. Wynika to z tego, iż chcą spożywać dania smaczne i zdrowe, aby wraz z zakończeniem urlopu nie musieć walczyć z nadprogramowymi kilogramami. W opracowaniu karty menu na miarę ich oczekiwań pomoże restauratorom i szefom kuchni program „Menu Bez Tajemnic”.

Odtajnij menu

Unilever Food Solutions stara się pomagać szefom kuchni oraz właścicielom lokali gastronomicznych w opracowaniu menu, które spotka się z aprobatą klientów. Z tego względu firma rozpoczęła w 2011 roku realizację programu Menu Bez Tajemnic, który ma na celu zachęcenie restauratorów do zamieszczania w menu informacji o wartości odżywczej: zawartości tłuszczów, białek, węglowodanów czy błonnika oraz kaloryczności serwowanych dań. „Odtajnienie menu” da konsumentom możliwość świadomego wybrania dań zdrowszych, skoro znany jest ich skład i poziom kaloryczności. Program Menu Bez Tajemnic to również korzyść dla lokalu gastronomicznego. Dostosowanie jadłospisu do potrzeb klientów to pewnego rodzaju inwestycja pokazująca, że ich dobro i opinia są dla restauratora istotne. Taki lokal, z pewnością nie tylko będzie cieszył się zaufaniem swoich dotychczasowych gości, ale ze względu na nową jakość w menu, zyska także nowe grono klientów.

Wszystkie informacje o programie znajdują się na stronie www.menubeztajemnic.pl

Klient nasz pan

„Ciężkie” i kaloryczne potrawy często goszczą na talerzach Polaków w czasie urlopów. W tym okresie chętniej sięgamy po lody, desery, a także potrawy serwowane w barach szybkiej obsługi. Ta widoczna tendencja może przyczynić się do zwiększenia liczby osób borykających się z nadwagą lub otyłością. W Polsce już co drugi dorosły ma zbyt dużą masę ciała – 36% cierpi na nadwagę, a 20% jest otyłych. Okazuje się jednak, że konsumenci są świadomi grożących im niebezpieczeństw, dlatego w restauracjach poszukują zdrowszych wersji dań – tak wynika z badania World Menu Report 3 „Jedzenie kuszące i zdrowe”, które jest już trzecią odsłoną raportu przygotowanego przez Unilever Food Solutions. 86% badanych chciałoby znaleźć w menu zdrowsze propozycje dań oraz czerpać przy tym radość z jedzenia.

Co zdaniem gości lokali gastronomicznych może pozytywnie wpłynąć na skład dania, tak by stało się zdrowsze? Okazuje się, że konsumenci wcale nie oczekują zamiany całej karty menu, wystarczy tylko wprowadzenie kilku małych modyfikacji. Najczęściej sugerowali oni:

·         Dodanie większej ilości warzyw – 44%

·         Zmniejszenie ilości tłuszczu – 37%

·         Wykorzystywanie świeżych składników – 32%

·         Zmniejszenie porcji – 17%

·         Obniżenie kaloryczności – 16%

Z World Menu Report 3 wynika więc, że klienci mają dobre intencje związane z zamawianiem zdrowszych dań, jednak często nie umożliwia im się tego w restauracji. Dzięki programowi Menu Bez Tajemnic możliwa będzie zmiana, która przyniesie korzyści zarówno konsumentom, jak i branży gastronomicznej.