Prawie 5000 hl świeżego piwa prosto z browaru wypili od marca 2012 mieszkańcy południowej Polski. Po takim sukcesie Kompania Piwowarska S.A – lider branży piwnej w kraju – zdecydowała się na ogólnopolskie wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania w gastronomii. Polscy piwosze z największych miast w Polsce będą mogli spróbować świeżego Tyskiego lanego z dużych zbiorników zwanych tankami.
Rewolucyjna metoda serwowania piwa bezpośrednio z kilkusetlitrowych tanków umożliwia napicie się piwa zaledwie kilka godzin po jego wyprodukowaniu. Tyskie z tanka charakteryzuje innowacyjny system przechowywania i rozlewania. Świeże piwo wyprodukowane w browarze przelewane jest do samochodu-cysterny, który transportuje je jeszcze tego samego dnia bezpośrednio do pubów. Upowszechniając tanki chcemy wspierać kulturę picia piwa w naszym kraju, a ponadto – odpowiadając na potrzeby konsumentów – zadbać o jeszcze wyższe standardy i jakość lanego piwa w gastronomii. Na początek wprowadziliśmy to rozwiązanie w wybranych lokalach na południu Polski. Obecnie poszerzamy liczbę lokali z Tyskim z tanka, uwzględniając największe polskie miasta.” – tłumaczy Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej S.A.
Tyskie z tanka to rozwiązanie dedykowane rosnącemu cały czas rynkowi gastronomicznemu, w którym wartość piwa sprzedanego w 2012 r. wynosiła ok. 5,2 mld PLN, czyli o 3 % więcej niż w roku 2011. Kompania Piwowarska S.A. – właściciel marki Tyskie – jest zdecydowanym liderem polskiej branży gastronomicznej: ma ona 45% udziałów w rynku gastronomicznym. Sama marka Tyskie posiada 38% wartości sprzedaży w gastronomii. Kompania Piwowarska S.A stosuje innowacyjne rozwiązania i wyznacza standardy.
Pierwsze Tyskie z tanków trafiło do 23 lokali na południu kraju – m.in. do 4 pubów we Wrocławiu, 3 w Krakowie, 6 w Tychach, czyli do miejsc zlokalizowanych niedaleko Tyskich Browarów Książęcych, w których od prawie 400 lat warzy się piwo. Innowacyjny na polskim rynku gastronomicznym system dystrybucji odniósł ogromny sukces wśród konsumentów. Od marca 2012 klienci lokali z tankami wypijają tam średnio 3 l piwa z tanka tygodniowo, co łącznie dało już ok. 5000 hl. W lokalach, w których zdecydowano się to rozwiązanie sprzedaż piwa wzrosła o ok. 10 %. Konsumenci regularnie odwiedzają miejsca, w których serwuje się Tyskie z tanka i doceniają delikatność, bogaty smak i lekkie nagazowanie złocistego napoju. Wkrótce piwa prosto z browaru będzie można spróbować w największych miastach, na terenie całej Polski.
Tyskie z tanka charakteryzuje się skróconą drogą dystrybucji z browaru do punktu sprzedaży. Nie traci swoich walorów, a krótki termin przydatności do spożycia – do 14 dni od otwarcia tanka – gwarantuje, że zachowuje ono smak świeżego piwa prosto z browaru. Przez cały ten czas piwo nie ma kontaktu z tlenem ani dwutlenkiem węgla. Tyskie z tanka jest mniej nagazowane niż tradycyjne – dostępne dotąd w gastronomii – i ma wyjątkowy, nieco łagodniejszy smak, a także utrzymywane jest w stałej temperaturze: 4-6 stopni.
Tyskie z tanka to nowatorska metoda, wprowadzająca nową jakość do polskiej gastronomii. Świeże piwo prosto z browaru podbiło polskie puby i restauracje na południu kraju. Od teraz, poleje się również w całej Polsce.