Typowy klient restauracji to…

Newsy

Typowy klient restauracji to…

18 czerwca 2014

Firma OpenCard opublikowała raport, w którym scharakteryzowała klientów restauracji.

Eksperci tworzący raport stworzyli przeciętną sylwetkę osoby, która jada w restauracjach. Okazało się, że przeciętny klient korzysta z restauracji kilka razy w miesiącu i zazwyczaj wybiera sieciowe lokale. średnio wydaje od 20 do 40 złotych. Istotnym czynnikiem dla niego jest bezpłatne wifi. Ponadto chętnie korzysta z wszelkich rabatów. Sam o sobie mówi, że nie jada w lokalach typu fast food.

Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie więcej niż 50% ankietowanych wychodzi do restauracji kilka razy w miesiącu. Aż 30% badanych korzysta z restauracji częściej niż raz w tygodniu, zaś 12% jada w restauracji raz w miesiącu lub rzadziej. Największa popularnością cieszą się lokale sieciowe i to właśnie je wybiera największa liczba osób.

– W Polsce coraz więcej osób zwraca uwagę na to co i jak je. Do wzrostu świadomości w tym wymiarze przyczynia się widoczny w ostatnim czasie trend slow food. Zrozumieliśmy, że to co jemy wpływa na naszą kondycję fizyczną oraz psychiczną, dlatego tak ważne jest abyśmy w miarę możliwości dbali o jakość produktów, które spożywamy. Wyniki naszej ankiety jasno wskazują, że konsumenci coraz częściej wybierają restauracje zamiast fast foodów – skomentował Aleksander Buchacz, dyrektor zarządzający OpenCard.

Najwięcej osób wychodzi do restauracji popołudniami, średnio w godzinach od 16 do 20. Klienci dobierają lokale sugerując się opinią znajomych, menu, ceną jedzenia oraz opiniami znalezionymi w Internecie. Czynnikiem, który skutecznie przyciągnąłby do lokalu badanych wcześniej jest stały rabat oraz wysoka jakość jedzenia. Duże znaczenie ma także poziom obsługi klientów.

Źródło:tur-info.pl