3-5 września „Poradnik Restauratora” uczestniczył w wizycie studyjnej na terenie Wielkopolski w ramach kampanii Trzy Znaki Smaku. Wydarzenie to jest organizowane w ramach trzyletniej kampanii informacyjnej Trzy Znaki Smaku, której głównym inicjatorem jest Agencja Rynku Rolnego, wspierana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Istotą kampanii jest informowanie nt. wspólnotowego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, a także promocja znakowanych w tym systemie polskich produktów spożywczych. Unia Europejska chroni wspomniane powyżej produkty przyznając następujące oznaczenia: Chroniona Nazwa Pochodzenia (CHNP), Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG), Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS).
Pierwszego dnia przyjechaliśmy do Chodzieży. W zakładzie produkującym wielkopolski ser smażony (ChOG) odbyło się spotkanie z certyfikowanym producentem Bogusławą Humerczyk. Potem udaliśmy się na luch do poznańskiej restauracji Toga, której właścicielem jest Piotr Michalski (kuchnia wielkopolska wraz z produktami z oznaczeniami ChNP, ChOG i GTS). Następnie w Muzeum Rogalowym na Starym Rynku w Poznaniu odbyła się prezentacja wypieku i historii wraz z degustacją rogala świętomarcińskiego ChOG. A później Dominika Hoppe i Tomasz Seidler z Bułka z Masłem poprowadzili warsztaty „Nowoczesna Kuchnia Wielkopolska – produkty regionalne i tradycyjne w nowej odsłonie”.
Drugiego dnia udaliśmy się do Szamotuł, gdzie mogliśmy obejrzeć prezentację wytwarzania oleju rydzowego GTS. Potem w poznańskim City Park Residence odbyło się spotkanie i lunch z szefem kuchni Ernestem Jagodzińskim (nowoczesna kuchnia wielkopolska). W godzinach popołudniowych udaliśmy się do Perzowa – spotkanie z Maciejem Bartonem, promotorem regionalnych smaków.
Natomiast trzeciego dnia w Kaliszu odbyła się prezentacja i degustacja andrutów kaliskich ChOG – Zakład Cukierniczy Ryszard Marczak i Zakład Cukierniczy Urszula Cicha-Kinowska. Lunch tym razem jedliśmy w dworze Stary Chotów w Chotowie.