Truskawki jak Walentynki

Aktualności

Truskawki jak Walentynki

Żaden owoc nie cieszy się tak wielkim zainteresowaniem poza polskim sezonem jak truskawki. Ich konsumpcję deklaruje już 1/4 Polaków (25%). Konsumpcja truskawek poza sezonem rośnie. Porównując podobne badania Kantar sprzed 2 lat obserwujemy wzrost o 2 punkty procentowe.

Wśród owoców jagodowych, poza truskawką, całoroczna konsumpcja jest charakterystyczna dla malin (13%) i borówki (12%). Co 8 Polak je borówki praktycznie przez cały rok.

Polacy są coraz bardziej świadomi znaczenia konsumpcji owoców i warzyw w budowaniu odporności i regeneracji. Coraz powszechniejsza jest wiedza, że owoce, warzywa i ich przetwory są podstawą zdrowego odżywania, niezastąpionym źródłem antyoksydantów, witamin, związków, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie, są nawet naturalnymi antybiotykami – mówi Urszula Krassowska, dyrektor zarządzająca Public Division w Kantar.

Tylko co piąty badany (20%) nie je owoców i warzyw sezonowych poza sezonem. Częściej stwierdzają tak mężczyźni (24%, kobiety 16%) i osoby z wykształceniem podstawowym (31%, z wyższym 12%).
Według badań Kantar, w porównaniu do 2019 roku nieznacznie wzrosła liczba osób, które deklarują, że nie jedzą warzyw i owoców poza ich polskim sezonem. Generalnie chcemy spożywać więcej tego co sezonowe i lokalne, ale nie zawsze potrafimy się oprzeć. Podobnie jak z Walentynkami. Kiedyś pisaliśmy listy, potem Walentynki stały się okazją do obdarowywania się drobnymi upominkami. Dziś 14 lutego chyba najpopularniejszym jest kupowanie truskawek. W specjalnych opakowaniach są one dostępne w wielu sieciach. Nie tylko w Polsce.
Źródło: Kantar, INSPIRE smarter branding, KZGPOiW, Core Team