W webinarium udział wzięli prelegenci: Mark Dempsey z GlobalData, Joseph Schumaker FCSI z FoodSpace i Stephan Leuschner z Rational, którym towarzyszył prowadzący Michael Jones z Progressive Content. Zgłoszono liczne punkty do dyskusji i pytania. W związku z wielkim sukcesem Rational już planuje kolejne webinarium na temat kuchni duchów.
Z perspektywy Marka Dempseya, globalnego dyrektora w firmie GlobalData zajmującej się analizą danych i konsultingiem, Ghost Kitchen odgrywają coraz większą rolę w sektorze gastronomicznym.
– Ghost Kitchen to globalna szansa. Wszystkie sektory aktywnie opracowują rozwiązania – powiedział Dempsey. Na przykład coraz więcej supermarketów interesuje się Ghost Kitchen, które można połączyć z wieloma sklepami. Podobnie sieci szybkiej obsługi podążają za modą: przeciętna restauracja szybkiej obsługi zatrudnia od 30 do 50 osób, podczas gdy kuchnia duchów może być prowadzona przez dwie osoby na zmianę.
Jego wniosek: Ghost Kitchen są bardzo dynamiczne, otwarte na nowe technologie i na dobre zmienią branżę gastronomiczną. Joseph Schumaker FCSI, CEO i założyciel FoodSpace, która specjalizuje się w planowaniu kuchni, zarządzaniu usługami gastronomicznymi i strategiach rozwoju, również ocenił rynek z perspektywy projektanta.
– Oczywiście trend odchodzi od dużych Ghost Kitchen do mniejszych lokali, na przykład w hotelach lub halach gastronomicznych w centrach handlowych – wyjaśnił. Stepahn Leuschner, ekspert od Ghost Kitchen w firmie Rational, pokazał wyniki, które można osiągnąć dzięki odpowiedniemu planowaniu i wyposażeniu. – Wymogi dotyczące idealnej Ghost Kitchen obejmują również elastyczność, aby oferować różne potrawy i móc szybko zmienić ofertę dań, jeśli to konieczne – powiedział.
Jak cała ta teoria wygląda w rzeczywistości, pokazały przykłady udanych projektów kuchennych, w których przebieg pracy był właściwy, nie tylko ze względu na sprzęt taki jak piec konwekcyjno-parowy iCombi Pro lub iVario firmy Rational.