Wszechstronność to hasło przewodnie dla tegorocznej obecności Transgourmet i Selgros podczas targów EuroGastro 2019. Na stoisku zaprezentowano szeroką ofertę produktów marek własnych, odbyły się pokazy kulinarne członków Reprezentacji Narodowej Kucharzy, można było zasięgnąć porad ekspertów czy wziąć udział w panelu Profesjonalny Menedżer Restauracji i wysłuchać prezentacji przedstawicieli firmy. Podczas tegorocznej edycji marki udowodniły, że są nie tylko czołowym dostawcą najlepszych produktów dla różnych segmentów branży gastronomicznej, ale mają także realny wpływ na jej kształtowanie.
Transgourmet i Selgros Cash&Carry słynie nie tylko z wysokiej jakości oferty produktów i usług, ale także intensywnie angażuje się w szeroko rozumiany rozwój branży gastronomicznej w Polsce. Dzięki dwóm Instytutom kulinarnym, w których organizowane są profesjonalne szkolenia i warsztaty, współpracy z OSSKiC oraz Akademią Leona Koźmińskiego marka buduje wizerunek prawdziwego eksperta i partnera dla każdego klienta z branży HoReCa. W trakcie panelu Profesjonalny Menedżer Restauracji eksperci z Instytutu Kulinarnego mówili o tym, dlaczego warto śledzić trendy i stale się szkolić. Marek Burkacki, Bartosz Peter oraz Adrian Łukaszewicz, podkreślali, że ciągły rozwój jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu.
– W Transgourmet i Selgros Cash&Carry stawiamy na ciągły rozwój. Aby trafiać do coraz szerszego grona odbiorców stale poszerzamy nasz asortyment, w tym ofertę marek własnych, do których obecnie zaliczamy marki Premium, Quality i Economy oraz. TopSeller. Oprócz tego aktywnie rozwijamy kompetencje naszych klientów, w czym olbrzymią rolę odgrywa Instytut Kulinarny. Stanowi on nie tylko miejsce treningów przed światowymi konkursami kulinarnymi, ale także arenę wymiany doświadczeń najlepszy polskich i zagranicznych szefów kuchni i klientów z całej branży HoReCa – mówi Marek Burkacki, szef Instytutu Kulinarnego w Piasecznie.
Podczas targów Eurogastro na stoisku Transgourmet i Selgros Cash&Carry można było wziąć udział w pokazach kulinarnych prowadzonych przez członków Reprezentacji Narodowej Kucharzy Polskich. Swoje umiejętności prezentowali: Dawid Grucel, Marcin Gruszka, Adam Adamczak oraz Maciej Hippler. Bohaterem pokazu specjalnego był Ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet i kapitan Reprezentacji Narodowej Kucharzy, Bartosz Peter, który przygotował 3-daniowe menu używając do każdego dania aromatyzowany olej. Kucharz wykorzystywał go na wiele sposobów i stosując różnorodne techniki zaprezentował: zupę rybną z olejem koperkowym, łososia z majonezem koperkowym i cytrusami oraz rostbef z sosem i piklami aromatyzowanymi koperkiem.
– Podczas warsztatów, szkoleń czy pokazów staramy się nie tylko pokazywać nasze umiejętności, ale także przekazujemy wiedzę na temat produktów czy technik kulinarnych. Zgodnie z obowiązującymi trendami dzielimy się sposobami na maksymalne wykorzystanie produktów – komentuje Bartosz Peter.
Tegoroczne stoisko cieszyło się rekordową popularnością wśród odwiedzających. Do dyspozycji gości byli także przedstawiciele firmy, którzy chętnie odpowiadali na wszystkie pytania. Podczas konferencji prasowej podsumowano również dotychczasowe efekty działalności Instytutu Kulinarnego oraz zaprezentowano plany rozwoju nie tylko Instytutu, ale całej marki na polskim rynku.