Tradycja i jakość europejskiego mięsa

Newsy

Tradycja i jakość europejskiego mięsa

17 czerwca 2014

Trwająca od lipca ub.r. kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” to kolejny program informacyjno- promocyjny realizowany przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Jego celem jest promocja mięsa o wysokiej jakości i walorach smakowych.

Założeniem kampanii jest przedstawienie procesu produkcji świeżej, schładzanej jak i mrożonej wołowiny oraz wieprzowiny, a także produktów sporządzonych na bazie tych mięs. Wszystkie działania kampanijne skierowane są na rynki trzech krajów docelowych: USA, Korei Południowej i Wietnamu. Czas trwania kampanii przewidziany jest na 36 miesięcy do lipca 2016 r. Zainaugurowano już działania na rynku wietnamskim i koreańskim, a teraz przyszła kolej na rynek amerykański.

Lokalizacja kolejnej odsłony kampanii jest nieprzypadkowa. W dniach 9-13 czerwca w Chicago odbywało się wiele wydarzeń realizowanych przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego w ramach kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”. Chicago to centrum biznesu związanego z importem mięsa wołowego i wieprzowego oraz ich przetworów z krajów europejskich, w tym z Polski. W tym mieście tkwi duży potencjał dla polskiego sektora mięsnego.

Dlatego też Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego zdecydowała się na szereg aktywności właśnie w tym mieście. Należą do nich spotkania B2B, seminaria informacyjne dla profesjonalistów (importerów, dystrybutorów, przedstawicieli amerykańskiego sektora), a także rozmowy z liderami opinii i dziennikarzami. Celem takich rozmów jest nawiązywanie kontaktów handlowych i pozyskiwanie partnerów biznesowych dla polskiego sektora mięsnego. Ważnym punktem jest również budowanie pozytywnego wizerunku polskiego mięsa i jego przetworów wśród amerykańskich konsumentów.

Delegacja UPEMI odbyła 9 czerwca spotkanie w Polsko-Amerykańskiej Izbie Gospodarczej. Miało ono na celu podtrzymanie stosunków handlowych oraz rozwój działań promujących polskie mięso w USA.

10 czerwca w Stakehouse w Chicago – Davide Burke’s Primehouse – odbył się lunch prasowy. W lunchu wzięli udział przedstawiciele najważniejszych lokalnych mediów, w tym Chicago Sun-Times oraz blogerzy kulinarni. Przedstawiciele kampanii – Agnieszka Różańska, Justyna Niemczuk oraz Sławomir Kawalec, zaprezentowali założenia kampanii, omówili kwestie związane z jakością europejskiego mięsa oraz wyrobów z niego wytwarzanych, a także poinformowali o możliwości współpracy handlowej. Wszystkie tematy spotkały się z żywym zainteresowaniem i wieloma pytaniami ze strony mediów, których czytelnikami jest ogromna, zamieszkująca w Chicago polonia. Przemowom towarzyszyła dodatkowo degustacja wspaniałych polskich kiełbas oraz wędlin, a po zakończeniu części oficjalnej gościom zaserwowany został doskonały lunch przygotowany przez towarzyszących delegacji polskich kucharzy.

Natomiast 11 czerwca w hotelu w centrum Chicago – The James Hotel – odbyło się seminarium z udziałem 30 przedstawicieli lokalnych importerów i dystrybutorów mięsa, restauratorów oraz telewizji, która przeprowadzała wywiady z członkami UPEMI. Na evencie byli również obecni reprezentanci Polsko-Amerykańskiej Izby Handlowej, w tym Dyrektor Wykonawczy Bogdan Pukszta. Gościom przedstawione zostały założenia kampanii oraz informacje dotyczące współpracy handlowej w zakresie mięsa pomiędzy Unią Europejską, a USA, po których pojawiło się wiele pytań dotyczących dalszego wzrostu eksportu polskich produktów na rynek amerykański. Dodatkowo, przed eventem odbył się sampling polskich kiełbas oraz wędlin.