Od 1 czerwca br. czyściwa marki Tork zyskują zupełnie nową odsłonę: zmienia się struktura oferty, nazwy produktów i wygląd opakowań. Celem jest ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego czyściwa, a dzięki temu – zwiększenie efektywności w codziennej pracy. Zmiany wiążą się też z przejęciem przez SCA, właściciela Tork, marki Lotus Professional. Produkty znane dotychczas pod tą marką, są obecnie dostępne jak produkty Tork.
Oferta czyściw nadal obejmuje profesjonalne czyściwa z wysokiej jakości papieru lub tkanin przeznaczone do różnych zastosowań: od czyszczenia blatów roboczych w dużych kuchniach restauracyjnych po polerowanie karoserii w warsztatach samochodowych.
Aby umożliwić klientom szybki przegląd szerokiej oferty, produkty podzielono na trzy główne grupy według zastosowania: wycieranie, czyszczenie i polerowanie. Każde czyściwo zostało przyporządkowane do którejś z tych trzech kategorii. Np. jeśli w miejscu pracy często wyciera się rozlaną wodę lub olej, odpowiednie do tego celu czyściwo można znaleźć w kategorii wycieranie.
Rozpoznawanie cech produktów po nazwie
Nie każde czyściwo nadaje się do każdego zastosowania, ponieważ różnią się one np. rodzajem materiału i wytrzymałością. Dzięki wprowadzonym zmianom użytkownik nie musi już zastanawiać się, czy potrzebne jest mu czyściwo „standardowe” czy „ekstra mocne”. Ale jeśli dane czyściwa są przeznaczone do stosowania w przemyśle, informacja ta będzie zawarta w ich nazwie. Dodatkowo jeśli dane czyściwo np. nie zostawia włókien po użyciu, to ta informacja również będzie uwzględniona w nazwie, co z kolei będzie istotną wskazówką dla osób szukających czyściw o niskim pyleniu.
Informacje o zastosowaniu i zaletach czyściwa widoczne już na opakowaniu
Aby jeszcze bardziej ułatwić wybór użytkownikowi – niezależnie od jego pochodzenia lub języka – istotne cechy produktu zostały oznaczone na opakowaniach poprzez uniwersalne symbole, zrozumiałe w każdym obszarze kulturowym. Nowe, kolorowe oznaczenia na zewnątrz i w środku opakowania – niebieskie (wycieranie), zielone (czyszczenie) i szare (polerowanie) – umożliwią rozpoznanie asortymentu już na pierwszy rzut oka.
Ponadto, na każdym opakowaniu znajduje się uproszczony obrazek produktu i odpowiadających mu elementów, np. rysunek dozownika i ręczników, co w całości stanowi system. Ten prosty schemat ułatwi pracę np. osobom uzupełniającym dozowniki – będą mogły mieć pewność, że zamawiają a potem umieszczają odpowiednie czyściwo we właściwym dozowniku.
Potrzeby klientów jako napęd do rozwoju
Zanim wprowadzono wspomniane wyżej zmiany, Tork przeprowadził wywiady na temat potrzeb klientów. Już od 2009 roku regularnie ankietowano ponad 1200 osób z Europy, USA, Azji i Australii w celu ustalenia, w jaki sposób klienci wybierają czyściwa, w jakich obszarach je stosują i jakich zmian by sobie życzyli.
Wyniki badań pokazały wyraźnie, że użytkownicy są zadowoleni z produktów.
W ankietach wskazano jedynie na konieczność: uproszczenia oferty, zmiany nazw na bardziej zrozumiałe oraz zmiany wyglądu opakowań tak, aby można było łatwo odczytać najważniejsze informacje o produkcie. Znalezienie odpowiedniego produktu było skomplikowane z powodu braku widocznej informacji o cechach czyściwa. Badanie pokazało, że użytkownicy miewają wątpliwości, które czyściwa pasują do danego dozownika. Zasugerowano zatem, aby nazwy produktów określały zadania, do jakich są one przeznaczone, a najważniejsze informacje można było odnaleźć już na opakowaniu.
Marka Lotus Professional od teraz jako Tork
Obok nowej struktury produktów, nazewnictwa i opakowań, od czerwca 2013 w ofercie czyściw Tork pojawią się także produkty z asortymentu Lotus Professional. W 2012 roku koncern SCA, do którego należy marka Tork, przejął firmę Georgia Pacific, a wraz z nią produkty Lotus. Wszystkie produkty z tej oferty będą od teraz dostępne, jako produkty Tork u przedstawicieli tej marki. Zmiana nie ma natomiast wpływu na jakość produktów, która pozostaje na niezmiennie wysokim poziomie.