Toaleta wizytówką restauracji

Newsy

Toaleta wizytówką restauracji

30 listopada 2011

Jeśli restauracja, do której wchodzimy, nie wygląda na czystą, po prostu odwracamy się i wychodzimy poszukać innej – tak wynika z badań, jakie zostały przeprowadzone przez markę Tork w związku z obchodami Światowego Dnia Toalet (19 listopada).
Opinia Polaków na temat utrzymania higieny w restauracjach nie jest najlepsza. 85% badanych przynajmniej raz w życiu zrezygnowało ze zjedzenia w restauracji, ponieważ nie wyglądała ona na czystą. 91% uważa, że jeśli w restauracyjnej łazience jest brudno, podobnie będzie także w kuchni. Polacy podejrzewają też pracowników gastronomii o nie mycie rąk przed przygotowywaniem posiłków (35%) oraz o nie zakładanie czepków i gumowych rękawiczek (36%). Co gorsza, aż 51% badanych przypuszcza, że jedzenie, które przypadkowo spadnie na podłogę w restauracyjnej kuchni, trafi z powrotem do garnka.
Pracownicy restauracji powinni zwracać szczególną uwagę na utrzymanie czystości i higienę – i to nie tylko na kwestie, które regulowane są przez prawo (np. dotyczące przechowywania żywności, spinania włosów podczas przygotowywania posiłków itd.), ale także na to, by często myć ręce, regularnie wymieniać ściereczki, którymi wycierane są stoły, a materiałowe ręczniki zastąpić papierowymi.
Aby restauracja postrzegana była jako czysta, ważne jest nie tylko to, czy sam lokal jest starannie utrzymany (tak uważa 79% badanych), ale też w jakim stanie są toalety (18%) i czy można zajrzeć do kuchni (3%).
Polacy za najbardziej higieniczne uznali toalety w ekskluzywnych restauracjach i swoich miejscach pracy. Toalety miejskie i w pociągach, to takie z których najchętniej nie korzystaliby wcale.
Badanie opinii na temat publicznych łazienek (“Barometer of Public Washroom Opinion”) przeprowadzane jest przez Tork co roku.

(Żródło: tur-info.pl)