Po niemal dwudziestu latach obecności w Polsce Telepizza zmienia strategię, stawiając na rozwój poprzez franczyzę, a nie lokale własne. Nowe warunki franczyzowe, a nawet sprzedaż części własnych lokali to fundamenty strategii ekspansji hiszpańskiej sieci – informuje franczyzawpolsce.pl.
Jak podaje serwis franczyzawpolsce.pl, część lokali własnych zostanie sprzedana i przejdzie w ręce franczyzobiorców zewnętrznych.
Do roku 2011 Telepizza rozwijała się przede wszystkim w oparciu o zwiększanie liczby lokali własnych oraz udzielanie tzw. franczyzy wewnętrznej, czyli oddając niejako do prowadzenia lokal pozostający własnością Telepizza Poland. Lokale działające na zasadzie tzw. franczyzy zewnętrznej, gdzie franczyzobiorca jest właścicielem lokalu i prowadzi własną działalność gospodarczą, stanowiły mniej niż 38% całości sieci.
Zadaniem dyrektora generalnego Dariusza Bąka, dotychczasowa strategia istotnie ograniczyła rozwój firmy na polskim rynku zarówno pod względem ilości lokali, jakie były uruchamiane, jak i inwestycji w nowe technologie. Natomiast położenie znacznie większego nacisku na rozwój poprzez system franczyzowy przyniesie firmie dwie zasadnicze korzyści – informuje franczyzawpolsce.pl.