Telepizza zainwestuje w Polsce 1,5 mln zł

Newsy

Telepizza zainwestuje w Polsce 1,5 mln zł

05 sierpnia 2011

Sprzedaż dwóch dotychczasowych centrów logistyczno-produkcyjnych oraz kilku lokali własnych mają pomóc Telepizzy w pozyskaniu kapitału potrzebnego do realizacji planu budowy nowoczesnego Centralnego Systemu Produkcji i Dostaw. Inwestycję spółka chce zrealizować ze środków własnych.

– To dla nas bardzo ważne, ponieważ mamy plany unowocześnienia naszego Centralnego Systemu Produkcji i Dostaw własnymi środkami bez konieczności posiłkowania się kredytami czy też pomocą finansową z madryckiej centrali firmy, powiedział Dariusz Bąk Dyrektor Generalny Telepizza Polska Obecnie podejmujemy starania by sprzedać istniejące centra logistyczno-produkcyjne w Katowicach
i Sulejówku. Spółka chce również pozyskać kapitał, ze sprzedaży kilku lokali własnych. To wręcz „rewolucyjna” zmiana w kategoriach funkcjonowania Telepizzy, uważa Dariusz Bąk ponieważ w do tej strategią sieci było posiadanie zawsze większej ilości lokali własnych aniżeli franczyzowych.  Chcemy sprzedać 6 lokali własnych franczyzobiorcom zewnętrznym. Lokale są rentowne i co ważne zlokalizowane w bardzo dobrych miejscach, m.in. w Warszawie i Katowicach, które były niejako „zarezerwowane” wyłącznie dla lokali własnych – mówi Dariusz Bąk.

Na dzisiaj w ramach sieci Telepizza Polska funkcjonuje ponad 120 lokali, z których jedynie 1/4 stanowią restauracje prowadzone przez osoby prywatne. Zgodnie z przyjętą strategią spółki, w najbliższym czasie ma się to zmienić. Położenie znacznie większego nacisku na rozwój poprzez system franczyzowy przyniesie firmie wiele korzyści: po pierwsze lokale Telepizzy prowadzone przez franczyzobiorców wykazują dużo większy poziom zaangażowania w obsługę klienta przy równoczesnym optymalnym zarządzaniu kosztami. To bardzo ważny aspekt w obecnej sytuacji rynkowej, gdzie z jednej strony mamy wzrost kosztów podstawowych surowców a z drugiej konieczne są intensywne działania promocyjne. Po drugie rozwój poprzez franczyzę zewnętrzną nie wymaga inwestycji kapitału własnego Grupy Telepizza, zakończył Dyrektor Generalny Telepizza Polska.

Według wstępnych obliczeń hiszpańska marka obecna na naszym rynku od 19 lat może wydać na ten cel nawet ponad 1,5 mln zł.