Telepizza do końca lutego zrealizowała roczny plan rozwoju sieci: od początku 2013 r. otworzyła pięć placówek franczyzowych. Aktualnie Telepizza poszukuje franczyzobiorców na Śląsku. Firma koncentruje się na pozyskiwaniu partnerów w Tychach, w Gliwicach i w Bytomiu.
Dobry początek roku zachęca do kolejnych otwarć. Priorytetem w rozwoju sieci Telepizza jest właściwy dobór lokalizacji. – Analizujemy strukturę lokalnego rynku pod względem konkurencji oraz liczby potencjalnych klientów. Bardzo starannie dobieramy lokalizacje. Placówki powstają tylko w najbardziej rokujących miejscach – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Polska. Telepizza samodzielnie wybiera miejsca inwestycji. Sieć negocjuje ceny najmu oraz warunki korzystania z nowych powierzchni. Franczyzobiorcy zainteresowani konceptem biznesowym Telepizza mogą otworzyć pojedynczy lokal lub zainwestować w kilka pizzerii naraz.
Aktualnie Telepizza zainteresowana jest rozwojem na Śląsku. W dniach 20 – 21 marca sieć organizuje spotkanie informacyjne dla kandydatów na franczyzobiorców. Przedstawiciele firmy zaprezentują główne założenia związane z modelem biznesowym pizzerii oraz współpracą licencyjną. – Spotkania odbędą się w restauracji Telepizza. Dzięki temu potencjalni partnerzy poznają biznes „od kuchni”. Osoby zainteresowane współpracą zobaczą z bliska, na czym w praktyce polega prowadzenie restauracji: zarządzanie kucharzami, stanem magazynowym oraz obsługa klientów – mówi Iwona Olbryś.
Minimalna kwota inwestycji w pizzerię Telepizza wynosi 100 tys. zł. Aktualnie w Polsce funkcjonuje 113 lokali Telepizza – 43 placówek franczyzowych i 70 placówek własnych.
Śląsk wpisuje się w rozpoczętą w 2012 roku ogólnopolską strategię Telepizzy. Polega ona na restrukturyzacji i reorganizacji lokali w niektórych dużych miastach, do których zalicza się również Bytom, Gliwice i Tychy. Celem aktualnej polityki rozwoju jest maksymalne wykorzystanie potencjału sprzedażowego rynku, który wynika z rozbudowy nieruchomości mieszkalnych.
W 2012 roku Telepizza sprzedała ponad 6 mln sztuk pizzy, co oznacza kilkunastoprocentowy wzrost oraz zrealizowała 3 mln zamówień telefonicznych.