Dzisiaj rozpoczynają się 7. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2014. Wśród wystawców znajdą się producenci, dystrybutorzy i dostawcy rozwiązań dla sektora hotelarskiego. Poza dostępem do szerokiej oferty rynkowej właściciele i zarządzający obiektami noclegowymi będą mogli spotkać się z przedstawicielami branży oraz wziąć udział w szkoleniach.
Targi WorldHotel, organizowane przez firmę MT Targi Polska pod Patronatem Honorowym Janusza Piechocińskiego, Wicepremiera i Ministra Gospodarki, odbędą się w dniach 17-19 września br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie przy ul. Marsa 56c. Uroczyste otwarcie zaplanowane jest na godzinę 11.00. Wtedy też zostaną wręczone nagrody laureatom konkursu o nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora, a także zwycięzcom konkursu „The Best of WorldHotel 2014″, który współorganizuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
Pierwszego dnia odbędzie się również śniadanie biznesowe dla prezesów i dyrektorów największych hoteli w Polsce pt. „Co dalej z opłatami za korzystanie z utworów muzycznych i filmowych w hotelach? Aktualna sytuacja prawna związana ze złożeniem przez Konsorcjum IGHP wniosku do sądu o unieważnienie tabeli stawek wynagrodzeń za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych”.
Oferta wystawców
Na Targach WorldHotel prezentowana będzie oferta 127 wystawców, którzy przedstawią rozwiązania w takich sektorach jak: wyposażenie i wystrój wnętrz; wyposażenie sal restauracyjnych, barów i sal konferencyjnych; tekstylia i galanteria hotelowa; housekeeping; rozwiązania informatyczne oraz infrastruktura rekreacyjna, spa i wellness. Będzie więc można zapoznać się z nowościami produktowymi dotyczącymi m.in. mebli, wykładzin, łóżek, podłóg, zasłon, bielizny pościelowej, a także z aktualnymi trendami dekoracji wnętrz, czy oświetlenia. Dostępne będą rozwiązania teleinformatyczne usprawniające pracę każdego hotelu, jak i systemy i aplikacje, które umilą pobyt klienta i ułatwią mu poruszanie się po okolicy. Na targach znajdą się również firmy, które oferują wachlarz usług dla hoteli: od utrzymania czystości po doradztwo.
Wiedza od ekspertów – szkolenia i warsztaty
W każdym dniu targów przewidziane są szkolenia i warsztaty, podczas których specjaliści przekażą zarządzającym najnowszą wiedzę oraz podzielą się doświadczeniem. Uczestnictwo w nich to również doskonała okazja do nawiązania nowych kontaktów i networkingu.
Pierwszego dnia odbędą się dwa odpłatne szkolenia: „Efektywne inwestowanie w obiekt hotelowy” oraz „Promocja hotelu 2014/2015 – trendy i prognozy”. Ich organizatorem jest Akademia Hotelarza we współpracy z Horwath HTL. Podczas pierwszego szkolenia przybliżone zostaną podstawowe zasady dokonywania inwestycji, z kolei następne poświęcone będzie zagadnieniom promocji w Internecie.
Program merytoryczny drugiego dnia obejmuje trzy nieodpłatne wydarzenia. Jako pierwsza odbędzie się konferencja pt. „Dostępność obiektów hotelarskich dla osób z niepełnosprawnościami – rozwiązania architektoniczne i techniczne”. Prelegenci z Fundacji Integracja wskażą sposoby takiego dostosowania obiektu noclegowego, aby był on dostępny dla osób ograniczonych ruchowo.
Kolejnym wydarzeniem tego dnia będzie cykl wykładów przedstawicieli firmy doradczej PROJEKT HOTEL pt. „Zarządzanie finansami w hotelu”, „Finanse obiektu hotelarskiego (w fazie preopeningu i działalności operacyjnej)” oraz „Uniform System of Accounts for Lodging Industry (USALI) – dlaczego takie ważne dla właścicieli hoteli”.
Po południu odbędą się natomiast warsztaty pt. „Hotel w Internecie – nowoczesne kanały komunikacji i sprzedaży online”, które poprowadzą przedstawiciele Grupy eholiday.pl. Podczas warsztatów omówione zostaną najnowsze rozwiązania marketingowe, które warto wykorzystać przy promocji obiektu.
Ostatniego dnia targów firmy Social WiFi, Sales Manago oraz OpenCard poprowadzą seminarium pt. „Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi w hotelarstwie. Jak dbać o gości, zwiększać przychody i obniżać koszty prowadzenia hotelu”. Wśród prelegentów znajdą się doświadczeni hotelarze, jak i specjaliści od nowych technologii, którzy przybliżą m.in. innowacyjne metody zwiększania sprzedaży.
„Letnia Kawiarnia Hotelowa”
W trakcie Targów WorldHotel po raz pierwszy zorganizowana zostanie pokazowa „Letnia Kawiarnia Hotelowa”. Zaprezentowane tam zostaną wyselekcjonowane mieszanki kaw i herbat, a także napoje typu shake i smoothie. Zainteresowani będą mogli zasięgnąć porad specjalistów i baristów. Będą oni doradzać zarówno w zakresie doboru profesjonalnego sprzętu, jak i zagadnień związanych z prowadzeniem baru czy restauracji. Na miejscu w specjalnym laboratorium przygotowywane będą także lody.
Promocja dziczyzny
Na targach będzie promowana dziczyzna. Drugiego i trzeciego dnia odbędą się pokazy kulinarne, w których główną rolę odegra właśnie ten rodzaj mięsa oraz dary lasu. Wieloletni szef kuchni i członek elitarnego Klubu Szefów Kuchni Artur Świerżewski będzie zachęcał restauratorów, aby wprowadzali do menu nowe dania. Dodatkową atrakcją będą degustacje i konkursy z nagrodami, a chętni będą mogli dokonać na miejscu zakupów.
Informacje praktyczne
Na WorldHotel obowiązuje rejestracja, której można dokonać na miejscu. Targi będą się odbywać w środę i czwartek w godzinach 10:00-17:00, a w piątek w godzinach 10:00-16.00. Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie www.worldhotel.pl.