Przez trzy dni, 300 wystawców z 25 krajów gościło w stolicy podczas 4. edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood. Wśród nich byli reprezentanci Grecji, Tajlandii, Ukrainy, Włoch, Holandii, Wielkiej Brytanii, Czech, Korei, Iranu, Sri Lanki, Chin i wielu innych krajów.
– Tłumy odwiedzających (mimo okresu przedświątecznego), duże zainteresowanie kupców z sieci handlowych i sektora HoReCa , producentów i dystrybutorów, utwierdziły nas w tym, że wiosenne targi branży spożywczej w stolicy, są trafną odpowiedzią na potrzeby rynku, firm i handlu. Jesteśmy zadowoleni , że spełniamy oczekiwania naszych Wystawców, ale też robimy wszystko, wsłuchujemy się w głosy i opinie, by każda kolejna edycja była jeszcze lepsza, większa, nowocześniejsza, ciekawsza – mówi Agnieszka Szpaderska, manager Targów.
W skrócie :
- dziewięć złotych medali, kilkanaście wyróżnień, dwa debiuty, kilkanaście nowości
- ponad 20 paneli tematycznych, w których udział wzięli eksperci branży spożywczej, praktycy, fachowcy, właściciele firm, prezesi i managerowie
- 16 pokazów kulinarnych prowadzonych przez znanych i lubianych szefów kuchni, kuchni polskiej, tajskiej, meksykańskiej, brytyjskiej, włoskiej, ekologicznej i fit
- warsztaty kulinarne, niekonwencjonalne, oryginalne, prezentowane w specjalnych strefach pokazów i warsztatów
- degustacje potraw różnych kuchni świata, win polskich i zagranicznych, alkoholi i nalewek regionalnych
- ciekawe prezentacje stoisk z degustacjami dla odwiedzających
- „okupowana” specjalna strefa rozmów handlowych B2B dla wystawców i odwiedzających branży spożywczej
- aktywne uczestnictwo mediów branżowych i ogólnopolskich w panelach i wystawie
– Targi po raz kolejny zaskakują mnie swoją wielkością i co jest znamienne łączą tradycję z nowoczesnością. Są prezentowane najnowsze trendy zarówno z polskich przedsiębiorstw jak i zagranicznych. Unia Europejska baczną uwagę zwraca na jakość i promuje produkty wysokiej jakości. Widać na dzisiejszych targach wszystkie te trendy czyli połączenie tradycji z nowoczesnością. Jestem tym naprawdę ukontentowany – powiedział podczas otwarcia Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej branży FMCG.
BOGATA OFERTA PRODUKTOWA DLA HORECA
Targi WorldFood Warsaw to nie tylko oferta dla handlu to także możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych z producentami oraz dystrybutorami żywności i napojów z kraju i ze świata dla branży HoReCa. Merytoryczne szkolenia i warsztaty to rzetelna dawka wiedzy z zakresu zarządzania biznesem a także nowinki w rozwijającej się branży gastronomicznej. Na przedstawicieli z sektora HoReCa czekały także ciekawe panele dyskusyjne n/t trendów jakie będą panowały w gastronomii w najbliższych latach. Ale przede wszystkim zadbaliśmy o szeroką ofertę dla herbaciarni, kawiarni czy winiarni, którym to wystawcy z różnych stron świata oferowali najwyższej jakości produkty konieczne do stworzenia wyjątkowego menu. Słodycze, kawa i herbata i wiele innych międzynarodowych produktów czekało na fachowców zaopatrujących branżę HoReCa, szefów i managerów.
WŁOSKI DEBIUT
Udany debiut pawilonu włoskiego Bellavita, gwarantowało ponad sześćdziesięciu włoskich producentów żywności i napojów, którzy zaprezentowali z rozmachem autentyczne włoskie wyroby, wyróżniające się jakością, marką i historią. Ale włoskie smaki i zapachy opanowały odwiedzających i wystawców poprzez warsztaty i pokazy kulinarne z udziałem m.in. Andrea Camastry – szefa kuchni i współwłaściciela warszawskiej restauracji Senses odznaczonej prestiżową gwiazdką Michelin, Umberto Vezzoli z T. Bistrot by Mezoli z Milanu, Tomasza Koleckiego z Polskiego Stowarzyszenia Sommelierów, szefa restauracji „Pod Gigantami” Pawła Zielińskiego i Marzeny Gromelskiej – szefa Chianti Kręgliccy oraz pizzermanów z Neapolu, którzy poprowadzili warsztaty przygotowywania prawdziwej włoskiej pizzy.
ŻYWNOŚĆ EKOLOGICZNA
Tegoroczna strefa EcoFood to branża ekologiczna w pigułce, jako odpowiedź na potrzeby konsumentów i handlu. Udział w niej dał szansę na zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. Wystawienie się w ramach wspólnej powierzchni wystawienniczej dało możliwość identyfikacji producentów pod wspólnym logo EKO a zwiedzającym jasny przekaz.
WINE&SPIRITS
Tegoroczna propozycja win rodem z Portugalii, Włoch, Hiszpanii, Afryki Południowej, Ukrainy, Rumunii, Rosji została uzupełniona ofertą wyjątkowych win rodzimych pod kierunkiem prekursora odrodzenia polskiego winiarstwa Romana Myśliwca, właściciela winnicy Golesz, założyciela Fundacji na rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis.
– Jesteśmy pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających n/t wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę niedoceniane, ale mamy nadzieję że organizatorzy pomyślą w przyszłej edycji nad dniem polskiego wina. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy – ocenia Roman Myśliwiec.
KUCHNIE ŚWIATA
W specjalnej strefie zorganizowaliśmy także pokazy kulinarne kuchni z różnych stron świata: meksykańskiej, tajskiej, włoskiej i polskiej. Najlepsze produkty, specjalności regionalne, słodkie i pikantne przekąski a wszystko pachnące ziołami i przyprawami z całego świata zaprezentowane przez znanych kucharzy warszawskich restauracji, przez trzy dni były atrakcją dla odwiedzających.
BOGATY PROGRAM MERYTORYCZNY
Panele tematyczne i debaty, współorganizowane przez organizacje branżowe były świetną okazją do zapoznania się z opiniami tych dla których branża spożywcza jest ważnym sektorem i kołem napędowym polskiej gospodarki. Jakie są perspektywy rozwoju handlu produktami spożywczymi na rynkach krajów trzecich i jakie szanse daje CETA? Dlaczego projekt współpracy i wejścia na rynek brytyjski 2 WAY’ jest alternatywą dla wielu polskich firm? Czy na polskim winie można zarobić? Ile Polski w polskim produkcie? Czy rozwój branży produktów ekologicznych w Polsce jest zagrożony? Czy i jak nasze jabłka zawojowały świat-prawda i mity? Czy polskie mięso ma szansę powodzenia na zagranicznych rynkach i na jakich, cena czy jakość – czym wygramy ? Czy słodycze to niedoceniany mistrz eksportu? Promocja niezbędna od zawsze – czy umiemy to robić , czy wiemy jak promować produkt a jak firmę? – to tylko niektóre tematy które poruszaliśmy podczas targów. Jesteśmy otwarci na propozycje tematów dyskusji, paneli czy debat podczas przyszłej edycji .
LAUREACI I WYRÓŻNIENI 2017
Jury miało trudne zadanie, bowiem do tegorocznej edycji Konkursu dla Wystawców o Złoty Medal WorldFood Warsaw, zgłoszono ponad 160 produktów. Wszystkie były oryginalne, ciekawe w smaku, niebanalnie opakowane. Finalnie przyznano dziewięć złotych medali, dwanaście wyróżnień, dwie nagrody w kategorii „debiuty” – krajowy i zagraniczny.
Patronat merytoryczny nad Konkursem objęło Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni pod egidą Jarosława Uścińskiego.
Lista laureatów Konkursu o Złoty Medal Targów WorldFood Warsaw 2017 na stronie
Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję targów WorldFood Warsaw!