13-18 marca w Hamburgu odbyła się 89. edycja najstarszych i największych w Europie oraz jednych z najbardziej prestiżowych na świecie targów branży HoReCa – Międzynarodowych Targów Internorga.
Targi Internorga od 1921 r. są najważniejszą imprezą wystawienniczą dla branży hotelarskiej, gastronomicznej, żywienia zbiorowego oraz piekarstwa i cukiernictwa. Co roku wystawcy prezentują swoją najnowszą ofertę, na którą w dużej mierze składają się nowatorskie i innowacyjne produkty oraz kompletne rozwiązania zgodne z najnowszymi trendami, wśród nich wiele premier. To właśnie podczas INTERNORGI, dzięki korzystnemu marcowemu terminowi oraz najwyższej fachowości wystawców i zwiedzających tworzą się trendy branży HoReCa na nadchodzący sezon – Internorga jest ważnym miejscem spotkań dla całej branży. W Hamburgu spotykają się przedstawiciele dużych i małych firm gastronomicznych, firm cateringowych, hoteli, firm handlowych, a także planiści, piekarze i cukiernicy.
Tegoroczne targi po raz kolejny potwierdziły swoją wiodącą pozycję wśród imprez wystawienniczych branży HoReCa w Niemczech oraz Europie gromadząc na powierzchni wystawienniczej 100.000 m2 około 1.300 wystawców z 25 krajów (w tym 9 firm z Polski: Plastmet, Dora Metal, Bumera, Multiko, Mulitstone, John Lemon, Dijo, Furmis i Bartscher Polska) i około 98.000 zwiedzających z całego świata. Odsetek odwiedzających z zagranicy pozostaje na stałym dobrym 7% poziomie. Dzięki temu Internorga została zaklasyfikowana przez Związek Niemieckiego Przemysłu Targowego (AUMA) jako jedyne targi międzynarodowe tej branży w Niemczech.
Z udziału w tegorocznej edycji byli zadowoleni zarówno wystawcy, jak i zwiedzający. Wystawcy chwalili szczególnie najwyższą fachowość odwiedzających i ich gotowość do zakupów. 85% ogółu gości stanowiły osoby decyzyjne w firmie. Zwiedzający pozytywnie ocenili różnorodność i innowacyjność prezentowanej oferty. 90% gości uznało tegoroczną Internorgę za bardzo dobrą, względnie dobrą i uznało imprezę za godną polecenia innym.
Obok wielu premierowych produktów prezentowanych przez wystawców podczas tegorocznej edycji, również organizatorzy przygotowali kilka ciekawych premier. Pierwszą z nich były odbywające się równolegle z Internorgą nowe targi FH Nord poświęcone branży rzemiosła mięsnego, Na targach zaprezentowano m.in. rozwiązania z zakresu techniki pracy, urządzenia i wyposażenie zakładu, surowce, półprodukty i rozwiązania dotyczących higieny i ochrony środowiska. Zainteresowanie udziałem w pierwszej edycji targów FH potwierdziło, iż uzupełnienie oferty INTERNORGII o branżę mięsną było dobrym rozwiązaniem. Ponad połowa gości odwiedziła obie imprezy.
Kolejną premierą szczególnie dobrze przyjętą przez uczestników była prezentacja CRAFT BEER Arena, podczas której 19 firm piwowarskich zaprezentowało około 80 rodzajów piwa. Prezentacji towarzyszył program ramowy obejmujący dyskusje, wykłady i pokazy.
Podczas tegorocznej Internorgi zostały zaprezentowane również dwie nowe imprezy towarzyszące dla branży piekarsko-cukierniczej – BACK Stage i Blue Box. Nowością była również prezentacja pojazdów gastronomicznych na powietrzu Food Truck Village.
Forum Trendów Pink Cube zostało przeniesione do nowej lokalizacji między halami B1 i B2, a sama koncepcja forum została odświeżona, obok wykładów duży nacisk położono na zadawanie pytań i wymianę informacji.
Kolejna edycja targów odbędzie się za rok w terminie 11- 16 marca 2016 r. Wówczas targi Internorga będą świętować swoje 90-lecie istnienia.
fot. materiały prasowe Internorga