Spółka Polskie Jadło zakończyła rozpoczęty w marcu br. pilotażowy projekt związany z uruchamianiem punktów gastronomicznych zajmujących się sprzedażą produktów gotowych, w tym pierogów w bardzo szerokim asortymencie. Testowym programem zostało objętych 10 pierogarni. – Program, który uruchomiliśmy, wymagał od nas nie tylko sprawdzenia „w boju” konceptu samych pierogarni, które będą działać pod nazwą „Sztuka Pieroga”, ale równolegle zabezpieczenia bazy logistyczno-wytwórczej związanej bezpośrednio ze stałymi dostawami naszych wyrobów. Biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia oraz konieczność dochowania wszystkich procedur administracyjnych związanych z uruchomieniem i dopuszczeniem wytwórni można powiedzieć, że był to wyjątkowo pracowity okres dla spółki. Tym bardziej cieszy mnie fakt, że możemy przekazać naszym partnerom gotowy i w pełni zorganizowany system oparty o indywidualne punkty gastronomiczne generujące bardzo wymierne zyski – powiedział Jan Kosciuszko, prezes zarządu Polskie Jadło S.A. Rosnące tępo życia powoduje, że coraz większa liczba osób sięga po dania gotowe. Nowy koncept gastronomiczny jednocześnie ma stanowić rozwiązanie dla obecnego rynku pracy. Pierogranie to punkty pomyślane jako biznes rodzinny w modelu 2+1. Program „szyty na miarę” nie wymaga olbrzymich nakładów finansowych. Całość wyposażenia technicznego i projekt wystroju dostarczane są przez spółkę. Polskie Jadło udziela również kredytu kupieckiego w formie pierwszej kompletnej dostawy. Punkty mogą być otwierane w pomieszczeniach od 20 m2. Spółka rekomenduje jako miejsca preferowane do uruchamiania tego typu działalności tereny osiedlowe, miejsca położone nieopodal dużych sklepów spożywczych, szkół, itp. Średni miesięczny przychód powinien kształtować się na poziomie 24 tys. zł, a w zależności od kosztów czy przyjętego modelu obsługi pozostały zysk szacuje się na kilkanaście tys. zł.