Coraz więcej Polaków wybiera sushi na posiłek. Jest to idealne danie na szybki lunch czy obiad, a nawet na kolację. Sushi to znakomity wybór również na imprezy organizowane w domowym zaciszu. Warto dodać, że szybkość robienia sushi nie oznacza, że jest to wybór niezdrowy czy zbliżony do grupy fast-food’ów.
Sushi, zwłaszcza to bazujące na surowych rybach odżywia organizm w mikroskładniki, dbając m.in. o prawidłowe ciśnienie, zapotrzebowanie na witaminę D, a także wspomaganie układu immunologicznego. Poprzedni rok, typowo pandemiczny był okresem, w którym sushi zyskało sporą popularność. Punkty franczyzowe Sushi Kushi odnotowały wtedy sprzedaż z 40-procentowym pikiem w górę.
A jak plasuje się sprzedaż w 2021 roku? Okazuje się, że… sieć podwoiła zamówienia z 2020 roku.
Jeszcze w grudniu któryś z naszych sushi masterów wykona 1,5-milionową rolkę sushi — mówi Radosław Szwugier, szef rozwoju franczyzy marki Sushi Kushi. Nie można jednak zapominać o rosnących w siłę fanach ramenu – japońskiej zupy na bazie bulionu i warzyw, której w tym roku sprzedało się ponad 110 tysięcy porcji. To pokazuje, że doskonale wykorzystaliśmy moment, przewidzieliśmy trendy rynkowe i konsumenckie.
Wegetarianizm jest w modzie
Według badania “Kukuła Healthy Food 2021” aż 40 procent Polaków zmieniła nawyki żywieniowe na zdrowsze w ciągu ostatnich 12 miesięcy a co 10 Polak jest wegetarianinem. Co więcej – inny raport, “Wegetarianie i Mięsożercy Pod Lupą” wskazuje, że co piąty mieszkaniec dużego miasta wybiera dania bezmięsne, a najwięcej, bo ponad 25 procent takich respondentów skupionych jest we Wrocławiu. Nie powinien dziwić więc fakt, że wzrost sprzedaży wege rolek w punktach Sushi Kushi znacząco wzrosła w porównaniu do poprzedniego roku.
Trzykrotnie więcej naszych klientów wybrała w tym roku wegetariańskie rolki, zdecydowanie widzimy ten wznoszący trend. Dbamy o to, aby wege smakosze mieli u nas sporą różnorodność wyboru — podkreśla Szwugier.
Wzrost obrotów Sushi Kushi i rozwój sieci
W 2021 roku sieć franczyzowa Sushi Kushi powiększyła się o jedenaście nowych punktów. Wybory kulinarne Polaków, którzy coraz częściej stawiają na sushi zdecydowanie widać w zainteresowaniu systemem franczyzowym sieci.
Tworzenie własnych susharni w oparciu o bezpieczne podstawy, jakie oferuje franczyza Sushi Kushi to zapewnienie intratnego biznesu nawet w obliczu potencjalnych lockdownów. Ponad 80 procent naszych klientów zamawia jedzenie w systemie delivery lub z opcją odbioru własnego. Każdy dostawca średnio pokonuje 100 km dziennie. Licząc wszystkich kierowców w sieci rocznie w Sushi Kushi przejechaliśmy ponad 2 mln km – czyli dolecieliśmy prawie 3 razy na księżyc i z powrotem — dodaje.
Sushi Kushi to sieć franczyzowa sushi barów, oferująca dania kuchni japońskiej na miejscu oraz w dostawie. Pierwszy lokal powstał pod koniec 2012 roku, przy głównej ulicy Łodzi – Piotrkowskiej. Kolejne również otwierały się w Łodzi, ale wkrótce sieć wyszła poza jej granice. Dziś franczyza Sushi Kushi jest obecna w 10 polskich miastach i liczy ponad 30 punktów franczyzowych.