Sieć SUBWAY® w pierwszym półroczu zwiększyła swoje utargi w Polsce o 14%. Marka ta w ciągu pierwszych 6 miesięcy roku otworzyła w Polsce pięć nowych restauracji. Obecnie prowadzi tutaj już 41 placówek i planuje otworzyć kolejne. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej sieć zwiększyła ilość swoich restauracji o 75 do ogółem 310 placówek. Wszystkie restauracje SUBWAY® stanowią własność franczyzobiorców.
– Z punktu widzenia marki SUBWAY® bieżący rok w regionie Europy Środkowej i Wschodniej rozwija się bardzo dobrze. Widoczny wzrost sprzedaży odnotowaliśmy we wszystkich krajach regionu. Wyjątkowo wysoki wzrost obserwujemy w Polsce i w Rosji, które należą obecnie do najszybciej rozwijających się krajów regionu. Podobnego pozytywnego rozwoju spodziewamy się w całym bieżącym roku – powiedział menedżer ds. rozwoju sieci SUBWAY® na Europę Środkową i Wschodnią Martin Princ.
W sześciu krajach regionu Europy Środkowej i Wschodniej sprzedaż sieci SUBWAY® wzrosła o osiem procent. W przybliżeniu o tyle samo wzrosła także ilość sprzedanych sandwiczów oraz ilość klientów. Znacząco wzmocniona została także stabilność finansowa placówek, przeciętnie o ponad 40 procent. “W Polsce ilość sprzedanych sandwiczów wzrosła nawet prawie o jedną piątą,” podał Martin Princ. Zdaniem Princa w pierwszym półroczu sieci SUBWAY® sprawdziło się wprowadzenie programu “Sandwicz dnia” po promocyjnej cenie. “Większość klientów, którzy spróbowali sandwicza, wraca do naszych restauracji, a następnie wybiera już według własnych preferencji smakowych, a nie na podstawie oferty promocyjnej,” zauważył.
System franczyzowy SUBWAY® spodziewa się kolejnego podwyższenia utargów także od wprowadzania koncepcji kącików kawiarnianych w niektórych ze swoich restauracji. Po fazie testów fast-food ma w planie wprowadzić koncepcję na rynek. Sieć spodziewa się także kolejnego wzrostu w Rumunii, gdzie w ubiegłym miesiącu ogłosiła rozpoczęcie budowy restauracji SUBWAY®.
Dzięki prawie 34.000 placówek sieć SUBWAY® została pod koniec ubiegłego roku największą siecią Fast-foodową na świecie. W Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie sieć bardziej znacząco rozwija się od 2007 roku, franczyzobiorcy prowadzą obecnie 310 restauracji. Na końcu roku powinno ich być około 400.