Sieć fast-foodowa SUBWAY otworzyła 3000. restaurację w Europie. Sieć zaczęła podbijać stary kontynent w roku 1996, kiedy w angielskim Brighton otwarta została pierwsza restauracja. Sieć franczyzowa SUBWAY zakłada, że w ciągu najbliższych pięciu lat otworzy w Europie do 4000 restauracji.
3000-na restauracja została otwarta w Bayonne, w południowo-zachodniej Francji. Jubileuszową restaurację otworzył Philippe Sicard, który rozpoczął swoją karierę zawodową w 1988 r. w sieci Burger King jako asystent menedżera spółki w Paryżu.
– Wzrost, który widzieliśmy w Europie jest wielkim sukcesem. Odzwierciedla on ducha przedsiębiorczości naszych franczyzobiorców i agentów ds. Rozwoju oraz siłę marki SUBWAY, a także jej systemu, polityki i procedur związanych z jakością – powiedział Marc Kreder, dyrektor regionalny SUBWAY w Europie.
Marka SUBWAY chce również skupić się na umacnianiu swojej pozycji jako jednej z największych sieci fast-foodowych w Europie i zapewnieniu, że stała się największą siecią w zakresie obsługi klienta, liczby sprzedanych jednostek i ilości transakcji. – Ten cel chcemy osiągnąć do mniej więcej roku 2015 także w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie obecnie działa ponad 200 restauracji – powiedział menedżer ds. rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej, Martin Princ. W Polsce, sieć posiada obecnie 35 restauracji i planuje otwarcie kolejnych.
Ogółem SUBWAY to około 33.000 restauracji w 91 krajach na całym świecie. W ubiegłym roku sieć otworzyła w Europie Środkowej i Wschodniej 53 nowe restauracje, w tym roku przewiduje otwarcie około 35 nowych restauracji. W pierwszej połowie br. sieć otworzyła 51 nowych sklepów.
Wszystkie restauracje sieci SUBWAY działają na zasadzie franczyzy, a mianowicie tak, że na własny rachunek kupuje się licencję na otwarcie restauracji w ramach tej marki. Następnie franczyzobiorca prowadzi lokal otrzymując wsparcie oraz szkolenia z centrali sieci.