Stworzenie strony internetowej restauracji to warunek konieczny do promowania jej oferty w sieci. Dzięki niej klienci będą mieli okazję zobaczyć menu lokalu, poznać ceny potraw oraz zamówić dania online. Jakie cechy i elementy powinna posiadać witryna restauracji, która przyciągnie klientów i przyczyni się do zwiększenia zysków lokalu?
Strona internetowa restauracji – dlaczego jest niezbędna?
Posiadanie strony internetowej jest obowiązkowe, jeśli chce się skutecznie rozwijać swój biznes w gastronomii. Właściwie zaprojektowana strona www jest wizytówką restauracji i narzędziem do jej promowania. Wzmacnia wiarygodność lokalu gastronomicznego, przyciąga Klientów (co przekłada się na zwiększenie sprzedaży). Atrakcyjna witryna internetowa restauracji przyczynia się do wzrostu liczby zamówień (zarówno w formie stacjonarnej, jak i online). Pomaga też w budowaniu świadomości marki i pozwala stworzyć stałą grupę odbiorców.
Wygląd i użyteczność strony internetowej restauracji
Strona internetowa restauracji powinna być stworzona tak, by w jasny oraz czytelny sposób przekazywać kluczowe informacje (np. o menu, akcjach promocyjnych i charakterze lokalu). Powinna też przyciągać Klientów, a także zachęcać ich do złożenia zamówienia. Warto też zoptymalizować witrynę pod kątem lokalnych wyszukiwań w wyszukiwarce.
Na odpowiedni wygląd i wysoką użyteczność strony internetowej składają się też: estetyczny projekt graficzny (spójny z identyfikacją wizualną firmy), intuicyjny układ treści (Klient powinien mieć możliwość łatwej nawigacji po stronie) oraz zakładek. Dzięki takim elementom witryna restauracji będzie przyjazna dla użytkowników.
Jaka powinna być strona restauracji?
Strona internetowa restauracji powinna skutecznie docierać do jej potencjalnych klientów. O co zadbać w pierwszej kolejności, projektując własną witrynę? Najważniejsze są: prostota oraz czytelność, techniczna optymalizacja, obecność wysokiej jakości treści oraz intuicyjna nawigacja. Stworzenie strony internetowej dla restauracji warto powierzyć Restaumatic. To znana na polskim rynku firma, która wspiera restauratorów w codziennym prowadzeniu biznesu, dzięki m.in. tworzeniu stron www z kompleksowym systemem do obsługi zamówień online.
Prosta i czytelna
Prosta w obsłudze i czytelna strona internetowa sprawi, że jej użytkownik nie będzie gubił się w gąszczu zbędnych elementów. Dlatego treść witryny – zarówno tekstową, jak i graficzną – należy ograniczyć do minimum.
Zoptymalizowana technicznie
Na odpowiednio zoptymalizowaną technicznie witrynę składają się przede wszystkim:
szybkość wczytywania – wolno ładująca się witryna może już na wstępie zrazić klientów do oferty restauracji;
responsywność – oznacza to dostosowanie strony do wielkości okna przeglądarki oraz do urządzenia, na którym jest przeglądana. W szczególności należy zadbać o przyjazną obsługę witryny na smartfonie;
bezpieczeństwo użytkowania – strona powinna posiadać certyfikat SSL, czyli szyfrowanie strony.
Zrozumiałe treści i intuicyjna nawigacja
Dobrze wykonana strona internetowa musi posiadać intuicyjną nawigację i wysokiej jakości treści, które przyciągną uwagę odbiorcy. W przypadku witryny restauracji nie można zapomnieć o dodaniu zakładek „Menu” czy „Zamówienia online”. Warto również dodać estetycznie wykonane zdjęcia serwowanych potraw, które zachęcają odwiedzających do ich spróbowania.