Starbucks w formacie drive-thru

Newsy

Starbucks w formacie drive-thru

13 stycznia 2012

12 stycznia br. otwarta została pierwsza w Europie Środkowej i Wschodniej kawiarnia Starbucks w formacie drive-thru, czyli lokal wyposażony w okienko, w którym osoby zmotoryzowane mogą kupić kawę na wynos i cieszyć się jej wyjątkowym smakiem w czasie dalszej podróży. Kawiarnia znajduje się przy ulicy Czekoladowej 14a w Bielanach Wrocławskich, na terenie Parku Handlowego Bielany. Otwarcia dokonała firma AmRest Coffee Sp. z o.o., joint venture utworzone przez Starbucks Coffee International, Inc. oraz AmRest Sp. z o.o. . Obecnie sieć Starbucks posiada już 21 lokali w Polsce.
Nowa kawiarnia w Bielanach Wrocławskich to pierwszy w Europie Środkowej i Wschodniej lokal Starbucks w formacie drive-thru. Do tej pory sieć rozwijała w Europie ten koncept jedynie w Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Kawiarnia wraz z ogródkiem, który będzie uruchamiany w okresie wiosenno-letnim, zajmuje powierzchnię 220 m2 i oferuje 91 miejsc siedzących, głównie foteli i drewnianych krzeseł ustawionych przy okrągłych stolikach. Znajdujące się pod sufitem przewody wentylacyjne nadają wnętrzu industrialnego charakteru, a zastosowanie licznych elementów drewnianych czyni je bardzo przytulnym. Na ścianach znajdują się zdjęcia przedstawiające kawę oraz jej zbiory i proces segregacji ziaren. Lokal jest czynny od poniedziałku do czwartku w godzinach 6:30-21:00, w piątki od 6:30 do 22:00, w soboty od 8:00 do 22:00 oraz w niedziele od 8:00 do 21:00. Okienko drive-thru będzie czynne codziennie godzinę dłużej niż kawiarnia. Nowy lokal Starbucks zapewnia bezpłatny dostęp do Internetu (Wi-Fi) i jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zatrudnienie znalazło w nim 17 osób.
„Bardzo cieszymy się, że Starbucks zdecydował się wprowadzić koncept drive-thru do Europy Środkowej i Wschodniej, a Polska jest pierwszym krajem, w którym będziemy go testować. Dzięki temu już od dziś nasi goście przejeżdżający przez Bielany Wrocławskie mogą zabrać ze sobą swoją ulubioną kawę w podróż bez potrzeby dłuższego postoju, a osoby, które mają więcej czasu mogą zatrzymać się w naszej kawiarni i cieszyć się jej niepowtarzalną atmosferą” – powiedziała Izabela Winsztal, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.