W tym roku mija dokładnie 40 lat od momentu otwarcia pierwszego sklepu Starbucks Coffee, Tea and Spieces na Pike Place Market w Seattle. Marzec i kwiecień to miesiące, w których Starbucks w sposób szczególny świętuje swój jubileusz.
Dla uczczenia wyjątkowej rocznicy Starbucks przygotował prezenty dla swoich klientów – nowy napój kawowy Chocolate Cappuccino oraz urodzinową mieszankę ziaren Tribute BlendTM. Dodatkowo, w kwietniu miną dwa lata od momentu wejścia firmy na rynek polski. Pierwsza kawiarnia Starbucks w Polsce została otwarta 8 kwietnia 2009 roku przy ul. Nowy Świat 62 w Warszawie.
W zawiązku z obchodami 40. urodzin Starbucks zdecydował się na pierwszą od prawie 20 lat zmianę logotypu. Zmiana ta stanowi odzwierciedlenie ewolucji, jaką firma przeszła od początku swojego istnienia. Nowe logo nie tylko nawiązuje bowiem do korzeni oraz wartości, jakie Starbucks zawsze prezentował, ale wskazuje również na dalsze kierunki rozwoju, jakie obrała firma. Z dotychczas funkcjonującego logotypu usunięty został napis „Starbucks Coffee”, ponieważ oprócz kawy, która zawsze była, jest i będzie naszym najważniejszym produktem, Starbucks pragnie rozszerzyć swoją ofertę również o inne artykuły spożywcze. W Polsce już we wrześniu 2010 roku wprowadzona została nowa atrakcyjna linia herbat liściastych Starbucks. Dodatkowo, w nowym logo uwypuklony został wizerunek syreny. Inspiracją do powstania pierwszego logotypu firmy był XVI-wieczny Nordycki drzeworyt przedstawiający syrenę o dwóch ogonach. Towarzysząc nam od samego początku, syrena stała się więc rozpoznawalnym na całym świecie symbolem marki Starbucks oraz wysokiej jakości kawy 100% arabica.
– Wraz z początkiem marca we wszystkich kawiarniach Starbucks w Polsce rozpocznie się stopniowy proces zmiany funkcjonującego dotychczas logotypu firmy na nowy. Zmiana ta dotyczy zarówno logotypów zamieszczanych w materiałach korporacyjnych i na produktach dostępnych w ofercie Starbucks, jak i tych będących elementem dekoracji poszczególnych kawiarni – powiedziała Agnieszka Kozłowska, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.
– W tym roku okres wiosenny to dla nas szczególny czas ze względu na uroczyste obchody 40. urodzin Starbucks. Z okazji tej okrągłej rocznicy, nasze kawiarnie zostaną pięknie przystrojone urodzinowymi balonami, a w dniach od 8 do 15 marca codziennie pierwszych 40 klientów każdej kawiarni dostanie w prezencie bułeczkę z serem lub z jabłkiem i cynamonem na śniadanie. Dodatkowo nasza oferta została wzbogacona o nowe wiosenne wzory kubków ceramicznych i termicznych. Serdecznie zapraszamy wszystkich do wspólnego świętowania naszych 40. urodzin – dodała Agnieszka Kozłowska.