Starbucks otwiera swój 50. lokal w Polsce. Jubileuszowe otwarcie ma miejsce dziś, 28 listopada w warszawskim Wilanowie. Sieć obecna na rynku polskim od ośmiu lat, zapowiada dalszy dynamiczny rozwój i stałe zwiększanie liczby placówek.
Starbucks wkroczył na rynek polski w 2009 roku, otwierając swoją pierwszą kawiarnię w Warszawie, przy Nowym Świecie. Od tego czasu systematycznie powiększa portfolio lokalizacji, uzyskując w tym momencie wynik 50. lokali w największych miastach Polski.
Otwarcie 50. kawiarni to dla nas ogromny sukces – mówi Patryk Kozakiewicz, Dyrektor Operacyjny Starbucks Polska. – Bardzo się cieszymy, że na polskim rynku udało nam się zbudować tak silną pozycję. Jesteśmy dumni z tego wyniku, bo stanowi on wyraz zaufania naszych gości. Przed nami kolejne plany rozwoju marki w Polsce oraz pomysły na to, by sprostać oczekiwaniom klientów i być jeszcze bliżej nich – dodaje.
Jak wynika z badań Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia 2016, Starbucks jest obecnie najbardziej znaną marką kawiarni w Polsce (63% wskazań respondentów). Sieć nie tylko utrzymuje pozycję lidera ale także umacnia ją w stosunku do wyników z 2015 roku (wzrost spontanicznej znajomości marki o 7 pkt. procentowych).
Starbucks, ze swoją globalną strategią kawiarni jako ulubionych miejsc spotkań, idealnie wpisał się w gusta polskich klientów. Dzięki atrakcyjnym lokalizacjom, które stanowią o lepszej dostępności kawiarni, sieć towarzyszy swoim gościom w drodze do szkoły czy pracy, oraz jest jednym z ulubionych miejsc na wspólne spędzanie czasu. Polacy polubili sieć znaną przede wszystkim z wysokiej jakości produktów oraz szerokiej oferty kaw ziarnistych – 100% arabiki z całego świata i o różnych stopniach palenia.
Od momentu pojawienia się marki na rynku, Polacy szczególnie polubili latte serwowane przez baristów Starbucks. Napój ten cieszy się największą popularnością wśród klientów. Drugie miejsce w rankingu zajmuje caffe americano, a trzecim najczęstszym wyborem gości jest cappuccino.
Starbucks w Polsce zatrudnia blisko 730 pracowników. Jako pracodawca prowadzi otwartą politykę zatrudnienia, dlatego 8% załogi stanowią w Starbucks osoby niepełnosprawne. Dla wielu młodych ludzi sieć stanowi miejsce, gdzie zdobywają swoje pierwsze doświadczenia w pracy. To oni najczęściej korzystają z możliwości awansu i dostępnych ścieżek rozwoju. To wszystko powoduje, że już blisko 45% wszystkich managerów w Starbucks stanowią osoby w wieku 18-26 lat.
Nowa, 50. kawiarnia Starbucks zlokalizowana jest przy al. Rzeczpospolitej 23 w Warszawie. Stanowi 1. lokal marki w popularnej dzielnicy mieszkaniowej – Wilanów. Ma 135m² powierzchni i blisko 50 miejsc siedzących. Od marca do września goście będą mogli korzystać także z patio, które przynależy do kawiarni.
Otwarciu towarzyszyć będą huczne obchody jubileuszu. Dla gości kawiarni przygotowano liczne atrakcje, m.in.: okolicznościowy słodki poczęstunek, pokaz alternatywnych metod parzenia kawy, seminarium kawowe oraz coffee tasting, podczas którego przez cały dzień będzie można degustować rozmaite kawy.