Starbucks wchodzi na główne dworce kolejowe w Polsce. Otworzył już kawiarnie na Dworcu Centralnym w Warszawie i na Dworcu Głównym PKP w Poznaniu. Nowe kawiarnie to odpowiednio 24. i 25. lokalizacja sieci w naszym kraju.
Kawiarnia Starbucks na Dworcu Centralnym w Warszawie znajduje się w galerii środkowej przy zejściu z hali głównej na perony. Wystrój wnętrza charakteryzują subtelne, ciepłe barwy. Industrialne lampy idealnie komponują się z sufitem w takim samym stylu. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego oświetlenia oraz dużej ilości drewna sosnowego, z którego wykonane są m.in. stoły, blaty i żaluzje, wnętrze kawiarni jest bardzo przytulne. Dodatkowo, na ścianach znajdują się grafiki związane z uprawą kawy. W lokalu o powierzchni około 178 m2 znajduje się 56 miejsc siedzących – są to przede wszystkim wygodne drewniane krzesła, fotele i pufy. Kawiarnia jest czynna przez cały tydzień w godzinach 5:00-22:30, natomiast w czerwcu będzie otwarta od 5:00 do 1:00 w nocy w związku z odbywającymi się w Warszawie meczami rozgrywanymi w ramach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Zatrudnienie znalazły tu 22 osoby.
Kawiarnia Starbucks na dworcu Poznań Główny zajmuje powierzchnię około 123 m2 i zaoferuje klientom łącznie 37 miejsc siedzących, głównie drewnianych krzeseł, stołków barowych, wygodnych foteli i sof. Wnętrze kawiarni nawiązuje do czasów rozwoju kolei żelaznej – stylizowane lampy, wieszaki na ubrania, półki na walizki czy ciemne kolory ścian i boazeria z dużych desek tworzą klimat pociągu z poprzedniego stulecia. Co ciekawe, na jednej ze ścian znajdzie się stary bilet kolejowy zeskanowany ze zbiorów Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Lokal będzie czynny w godzinach 5:00-22:00 od poniedziałku do soboty oraz od 7:00 do 21:00 w niedziele. W kawiarni znalazło zatrudnienie 16 osób.
Oba nowe lokale Starbucks zapewniają bezpłatny dostęp do Internetu (Wi-Fi) i są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
„Dworce kolejowe to miejsca, gdzie podróżni często poszukują przytulnego lokalu, w którym mogliby odpocząć w oczekiwaniu na pociąg czy kupić coś do jedzenia na podróż, dlatego bardzo się cieszę, że w Warszawie i Poznaniu będziemy mogli zaoferować im naszą wyjątkową, wysokiej jakości kawę i pyszne przekąski. Mamy nadzieję, że nasze kawiarnie staną się dla nich ulubionym miejscem relaksu i przystankiem w podróży” – powiedziała Izabela Winsztal, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.