Bez wątpienia drugi kwartał bieżącego roku można nazwać piwnym, bowiem właśnie na ten okres Kompania Piwowarska przygotowała specjalną ofertę dla miłośników chmielowego napoju. Od kwietnia do czerwca w każdą środę w ponad 3 tysiącach lokali gastronomicznych będzie można kupić duże lane Tyskie, Lecha i Żubra w cenie małego. Poprzez takie działania KP chce przekonać piwoszy, by częściej odwiedzali puby czy restauracje i właśnie tam delektowali się swoim ulubionym napojem.
„Piwne Środy” to najnowsza inicjatywa przygotowana przez Dział Rozwoju Gastronomii Kompanii Piwowarskiej. W ten sposób KP zamierza zachęcić piwoszy, by do pubu czy restauracji zaglądali nie tylko w weekend, ale i w ciągu tygodnia. Jako najbardziej odpowiedni dzień dla tego rodzaju atrakcji wytypowano środę, kiedy wiele osób łapie drugi oddech po męczącym początku tygodnia.
Właśnie tego dnia do końca czerwca w ponad trzech tysiącach lokali w całej Polsce duże piwo z nalewaka będzie kosztowało tyle co małe. Promocją objęte są Tyskie, Lech i Żubr. Listę lokali, specjalną mapkę oraz prostą w obsłudze wyszukiwarkę miejsc z całej Polski można znaleźć na profilach wymienionych marek na Facebooku. Właśnie w mediach społecznościowych odbywa się wsparcie komunikacyjne akcji – a wszystko po to, by do lokali zawitało jak najwięcej piwoszy.
– Poprzez promocje takie jak „Piwne środy” chcemy pokazać, że piwo jest trunkiem, którym wspaniale jest delektować się w lokalu, w gronie znajomych, i to nie tylko w weekend. Wyjście do pubu w środku tygodnia może być równie przyjemne, a do tego wcale nie musi oznaczać dużych wydatków. W końcu środa to taka mała sobota! – mówi Grzegorz Drob, kierownik kanału sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej.
W ostatnich miesiącach KP szczególnie dużo uwagi poświęca konsumpcji piwa lanego w gastronomii i rozwija rozmaite aktywności, które mają przekonać konsumentów do picia piwa w lokalach, a nie tylko w domu. To tam klient może odczuć różnorodność, jaką oferują konkretne marki, i zapoznać się z ich walorami – poprzez szkło, rytuały nalewania czy dopasowane potrawy. Latem ubiegłego roku firma zorganizowała cykliczne imprezy ze śpiewem i piwem w rolach głównych – Tyskie w rozśpiewanym Gronie. Zaangażowano kapelę, która ma w repertuarze największe polskie i zagraniczne szlagiery – od „Małgośki” Maryli Rodowicz po „Laylę” Erica Claptona – i udostępniono gościom 900 śpiewników. Cykl biesiad objął ok. 60 punktów gastronomicznych ze Śląska i okolic, a w kameralnych koncertach wzięło udział ponad 2 500 konsumentów. Efekty akcji były zadowalające: gastronomowie ocenili, że podczas imprez frekwencja i konsumpcja były o 50% wyższe niż w czasie normalnego funkcjonowania lokalu, bez atrakcji w postaci koncertu.
Pod koniec 2013 r. Kompania Piwowarska zaczęła wprowadzać do gastronomii Kartę Piw, czyli elegancki przewodnik prezentujący jej marki i sposoby łączenia ich z potrawami, który obecnie znajduje się już w kilku tysiącach lokali. Natomiast na początku tego roku ruszył projekt „Wieczory piwne”, dzięki któremu miłośnicy piwa mogli sporo dowiedzieć się o swoim ulubionym napoju, a przede wszystkim obejrzeć, dotknąć i samodzielnie nalać sobie Tyskiego ze specjalnego transparentnego rollbaru. Podczas spotkań można było nie tylko prześledzić drogę piwa z beczki do kufla, ale też poznać tajniki warzenia, sztukę nalewania i zasady sensoryki.
– Gastronomia jest naturalnym środowiskiem dla piwa i podczas serwowania go w lokalach mamy większe możliwości wpływania na to, aby docierało do konsumenta w optymalnych warunkach – takich, w jakich my byśmy je serwowali – tłumaczy Grzegorz Drob. – Puby i restauracje są też takimi miejscami, gdzie możemy „opowiedzieć” konsumentowi o swoich piwach – umieścić na stole lub w lokalu materiały edukacyjne czy przeprowadzić akcję marketingową. Za sprawą szczególnej atmosfery, zachęty znajomych czy rekomendacji barmana konsument może tu spróbować tego, po co być może nigdy nie sięgnąłby, robiąc zakupy w sklepie. Zależy nam na tym, aby gastronomia była istotnym elementem polskiego rynku piwa, ponieważ buduje świadomość marek i kategorii.