W ubiegłym roku sieć fast foodów SUBWAY podwyższyła sprzedaż swoich sandwiczów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej o 17 procent. Sieć franchisingowa otworzyła w krajach Europy Środkowej i Wschodniej ponad 80 nowych placówek, czyli najwięcej od początku swojej działalności w tym regionie. Sieć ma już obecnie ogółem 250 placówek ze świeżymi sandwiczami w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
„Pomimo tego, iż wyniki sprzedaży w pierwszej połowie ubiegłego roku nie spełniały w całości naszych oczekiwań, w drugiej połowie roku udało nam się nadrobić braki. W lipcu sprzedaż w naszych placówkach zaczęła znacząco wzrastać, w niektórych filiach odnotowaliśmy nawet 40-procentowy wzrost międzyroczny. Ze względu na rozwój ekonomiczny w regionie wzrost sprzedaży naszych sandwiczów o 17 procent należy uznać za świetne osiągnięcie,” skomentował obecne wyniki menedżer rozwoju sieci SUBWAY dla Europy Środkowej i Wschodniej Martin Princ.
W ubiegłym roku sieć SUBWAY zwiększyła także ilość filii w krajach Europy Środkowej i Wschodniej o ponad 80, ogółem nasi partnerzy franchisingowi prowadzą blisko 250 restauracji. “W ubiegłym roku otworzyliśmy najwięcej nowych restauracji od chwili wkroczenia sieci SUBWAY w region Europy Środkowej i Wschodniej. Największy sukces odnieśliśmy w Rosji, gdzie otworzyliśmy około 50 nowych restauracji, w Polsce z 15 nowymi oraz w Bułgarii z sześcioma nowymi restauracjami. Udało nam się także wzmocnić siłę finansową poszczególnych sklepów,” podał Martin Princ.
W ubiegłym roku do udanych należał także rozwój sieci SUBWAY w nietradycyjnych lokacjach, które tworzą w przybliżeniu jedną czwartą wszystkich restauracji SUBWAY. “W Polsce otworzyliśmy zupełnie pierwszą naszą restaurację na stacji benzynowej. Planujemy otwarcie kolejnych filii także w pozostałych krajach regionu. W przygotowaniu są także projekty restauracji SUBWAY na uniwersytetach,” zapowiedział Martin Princ.
Spółka SUBWAY należy do największych sieci fast foodów na świecie. Na całym świecie prowadzi prawie 34.000 restauracji w 95 krajach świata, w samej Europie ponad 3000 filii. W ciągu ok. pięciu lat marka SUBWAY chce zostać największą siecią fast foodów w każdym kraju Europy Środkowej i Wschodniej.
W skali ogólnoświatowej marka SUBWAY sprzedała w ubiegłym roku ponad 2500 licencji franchisingowych. Z tego ponad połowę poza USA i Kanadą. Prawie jedna trzecia sprzedanych licencji posłużyła lub posłuży do otwarcia restauracji w nietradycyjnych lokacjach.
Wszystkie placówki sieci SUBWAY działają na zasadzie franchisingu, czyli tak, że samodzielny przedsiębiorca kupuje licencję i otwiera restaurację pod taką marką. Następnie prowadzi placówkę na własne konto, przy czym uzyskuje wsparcie i szkolenia z centrali sieci SUBWAY.